مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: مسابقات قرآن دانش آموزان سراسر کشور به میزبانی آموزش و پرورش استان کرمانشاه برگزار می‌شود.

به گزارش نسیم کرمانشاه، سلمان محمدی شامگاه دوشنبه (۲۳ مراد ماه) در نشست هم‌اندیشی با اصحاب رسانه که در خانه معلم برگزار شد اظهار کرد: تشابهی بین حادثه عاشورا و اصحاب رسانه وجود دارد که نشان از آن رسالت مهم و کار بزرگی است که شما خبرنگاران با تأسی از قیام عاشورا در پیش گرفته‌اید.

 

وی افزود: حضرت زینب (س) روایتگری صحیح مبتنی بر ریشه‌یابی حادثه عاشورا را برای مردم آن زمان و برای مخاطبین انجام داد.

 

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه تصریح کرد: شما به عنوان اصحاب رسانه روایتگر اتفاقات خوب جامعه به منظور دادن امید به مردم هستید.

 

وی ادامه داد: حضرت زینب (س) در قیام عاشورا با روایتگری صحیح نگذاشتند روایت دروغ به گوش مردم برسانند و شما هم این رسالت بزرگ را بر عهده دارید که اجازه تحریف دستاورد‌های بزرگ نظام انقلاب اسلامی را به دشمنان ندهید.

 

این مقام مسئول عنوان کرد: آموزش و پرورش استان کرمانشاه پیش‌بینی‌هایی داشته است که شامل ثبت نام ۳۷۰ هزار نفر دانش‌آموز در ابتدای مهر ماه سال جاری، حدود ۲۶ هزار نفر همکار شاغل و ۲۹ هزار نفر همکار بازنشسته دارد.

 

وی ابراز کرد: حدود چهار هزار مدرسه و ۱۵ هزار کلاس درس در ۲۴ آموزش و پرورش ناحیه شهرستان و منطقه در حال خدمت رسانی به مردم هستند.

 

وی ادامه داد: اجرای نظام رتبه‌بندی اهداف مهمی همچون ایجاد رقابت، هدفمند کردن دوره‌های ضمن خدمت، ارتقا کیفیت نظام آموزش و پرورش و ارتقا وضعیت معیشت همکاران را دنبال می‌کرد.

 

محمدی افزود: در حال حاضر دولت ۴۲۰ هزار میلیارد ریال اعتبار برای رتبه بندی معلمان اختصاص داده است که در کرمانشاه رتبه بندی ۲۶ هزار نفر انجام شده است.

 

وی تاکید کرد: تاثیر قطعی امتحانات نهایی در کنکور ۴۰ درصد سهم کنکور را به امتحانات نهایی پایه دوازدهم اختصاص داده است.

 

وی اظهار کرد: در راستای شیوه جدید جذب معلم که برای استان کرمانشاه و با تلاش و رایزنی انجام شد حدود ۸۰۰ نفر در مرحله اول برای مقاطع ابتدایی و استثنایی سهمیه استخدام گرفته‌ایم.

 

این مقام مسئول بیان کرد: سرانه ورزشی استان کرمانشاه در یک سال گذشته ۲ برابر شده که ۳۳ چمن مصنوعی در داخل مدارس افتتاح کرده‌ایم، هشت سالن ورزشی و ۱۵ کلاس درس تربیت‌بدنی افتتاح شده است.

 

وی خاطر نشان کرد: از ۲۷ مرداد ماه تا سوم شهریور ماه یک رویداد بزرگ ملی را میزبانی می‌کنیم که میزبان مسابقات قرآن دانش‌آموزان سراسر کشور در پخش پژوهشی در ٢ بخش دختران و پسران هستیم.

 

وی خطاب به اصحاب رسانه بیان کرد: اگر قرار است ایران قوی داشته باشیم باید آموزش و پرورش قوی داشته باشیم و اگر قرار است آموزش و پرورش قوی داشته باشیم باید مدرسه قوی داشته باشیم و ما به تنهایی در این راه موفق نمی‌شویم.

 

محمدی ادامه داد: باید شرکا ما در موفقیت سهیم و مشارکت موثری داشته باشند که یکی از آن شرکا اصحاب رسانه هستند.