مدیرعامل خانه مطبوعات استان کرمانشاه گفت: طبق برآوردها هم اکنون حدود 800 فعال رسانه‌ای در رسانه‌های رسمی استان فعالیت دارند.

کرمانشاه 800 "فعال رسانه‌ای" دارد/ لزوم حمایت جدی‌تر از رسانه‌های "کرونازده"

مدیرعامل خانه مطبوعات استان کرمانشاه گفت: طبق برآوردها هم اکنون حدود 800 فعال رسانه‌ای در رسانه‌های رسمی استان فعالیت دارند

وحید نیشابوری به مناسبت روز خبرنگار(17 مرداد)  با اشاره به افزایش تعداد خبرنگاران استان در سالهای اخیر گفت: با توجه افزایش چشمگیر رسانه ها، برآورد می‌شود هم اکنون حدود 800 نفر در استان کرمانشاه در رسانه های رسمی شامل دفاتر خبرگزاری‌ها، نشریات محلی، پایگاه های خبری و نمایندگی نشریات سراسری مشغول به فعالیت باشند.

وی افزود: از این تعداد با توجه به شرایط عضویت در خانه مطبوعات بر اساس اساسنامه، هم اکنون 120 نفر که فعالان رسانه‌ای محسوب می شوند عضو خانه مطبوعات استان هستند.

نیشابوری نداشتن امنیت شغلی و بیمه را مهم ترین مشکل خبرنگاران کشور عنوان کرد و افزود: اصولا حوزه خبرنگاری در کشور از دیر باز با مشکلات بسیاری روبرو بوده که نداشتن امنیت شغلی و نبود بیمه از مهمترین این مشکلات است.

وی افزود: همچنین پایین بودن دستمزدها و نیز عدم حمایت های صنفی از جمله دیگر مشکلات جامعه خبرنگاران است.

نیشابوری به شرایط اقتصادی نامطلوب جامعه هم اشاره کرد وافزود: با توجه به شرایط بد اقتصادی هم اکنون مشکلات این قشر از جامعه به حدی رسیده که طی دو سه سال اخیر شاهد بیکاری و تغییر شغل تعداد زیادی از خبرنگاران و اهالی رسانه بوده ایم.

“کرونا” بدنه نحیفِ رسانه را ضعیف‌تر کرده است

مدیرعامل خانه مطبوعات استان کرمانشاه به اثرات منفی شیوع کرونا بر شرایط کاری خبرنگاران هم اشاره کرد و افزود: متاسفانه مانند بسیاری صنوف، حوزه رسانه هم از تبعات این ویروس در امان نمانده و کرونا باعث بروز مشکلات و صدمات بسیاری برای حوزه رسانه شده است.

وی افزود: کرونا مشکلات حوزه رسانه را مضاعف و بدنه ضعیف رسانه ها را ضعیفتر کرده، تا جایی که طی دو سال گذشته شاهد تعطیلی تعدادی از رسانه‌ها به ویژه نشریات بوده ایم.

نیشابوری گفت: رکود ناشی از کرونا با توجه به طولانی شدن این بیماری به جنگی فرسایشی برای اقتصاد ضعیف رسانه تبدیل شده و این امر موجب شده که خبرنگاران نیز از این آسیب بی نصیب نمانند و متاسفانه تعدادی از خبرنگاران بیکار شده و یا در شرایط بد اقتصادی به سر می‌برند.

مدیرعامل خانه مطبوعات استان کرمانشاه با بیان اینکه صنف ضعیف رسانه آنطور که باید در دوران کرونا مورد حمایت قرار نگرفته اند، گفت: با توجه به لزوم و اهمیت تداوم فعالیت و حیات جریان رسانه‌ای کشور لازم است از سوی دولت حمایت های ویژه ای از رسانه ها انجام شود که بخشی از این حمایت ها به شکل مستقیم باید به خبرنگاران اختصاص یابد.

وی یادآور شد: خانه مطبوعات و رسانه های استان طی دو سال گذشته با رایزنی های متعدد موفق شد تسهیلاتی جهت رفع بخش کوچکی از مشکلات رسانه ها دریافت کند که این تسهیلات به شکل قرض الحسنه و بخش کوچکی نیز بصورت بلاعوض بوده است، اما اعطای این تسهیلات کافی نبوده و نیاز است حمایت های جدی تری از رسانه ها و بویژه خبرنگاران صورت گیرد

  • منبع خبر : ایسنا