مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه گفت: خاموشی های استان از نظر تعداد در مقایسه با سال گذشته ۱۵ درصد کاهش یافته است.

 

به گزارش نسیم کرمانشاه؛ مهندس مرادی در نشست خبری با خبرنگاران ضمن تبریک عید مبعث و دهه مبارک فجر اظهار داشت: توزیع برق از نظر ارتباط مستقیم با مردم بسیار حائز اهمیت می باشد به طوری که استان کرمانشاه در پهنه ۲۵ کیلومتر مربع به مشترکین خدمات ارایه می دهد و ۸۳۵ هزار مشترک در استان وجود دارد که از نظر تعدادی ۸۲ درصد خانگی و از نظر مصرف ۴۲ درصد خانگی است.

 

وی گفت: در حال حاضر ۲ هزار ۵۶۴ روستای برقدار در سطح استان کرمانشاه وجود دارد که ضریب نفوذ برق در روستاهای استان حدود ۹۹ درصد است که به نوعی بیشترین خدمات رسانی در روستاها در حوزه برق می باشد.

 

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه بیان کرد: از نظر تعداد خاموشی ها نسبت به سال قبل ۱۵ درصد کاهش یافته و در دی ماه نیز نسبت به سال گذشته خاموشی ها ۴۹ درصد کاهش یافته است.

 

وی افزود: در مدیریت مصرف پیک تابستان سال جاری یک درصد در حوزه خانگی کاهش مصرف را شاهد بودیم که مشترکان خانگی در سال جاری حدود ۳۰ میلیارد تومان پاداش خوش مصرفی دریافت کردند.

مهندس مرادی در رابطه با بخش صنعت نیز اظهار داشت: در این بخش مصرف برق کارخانه های استان ۷ درصد افزایش داشتند که حاکی از فعال بودن بخش صنعت در سال جاری نسبت به سال گذشته می باشد.

 

وی گفت: در سال جاری ۳۹۳ کیلومتر شبکه فشار متوسط و ۲۴۰ کیلومتر شبکه فشار ضعیف احداث و تعداد بیش از ۲۰ هزار چراغ نصب گردیده است و در حال حاضر در مجموع ۲۰۴ هزار چراغ برق در استان بصورت نصب شده وجود دارد.

 

مهندس مرادی تاکید داشت: تعداد روستاهای برق دار در دولت سیزدهم ۲۱ روستا اضافه گردیده که تعداد خانوار برقدار در دولت جدید ۱۷۲ خانوار است‌ و ۵۴۴ دستگاه سلول خورشیدی در روستاها نصب گردیده است که از محل عوارض برق بهارستان ۵۰۲ روستا برقدار شده که اعتباری بالغ بر ۲۷۰ میلیارد تومان را شامل می شود.

 

وی افزود: در سال جاری ۱۶ پاسگاه مرزی برقدار شدند که از خدمات ارزنده دولت و وزارت نیرو در سال جاری بوده که با سختی های زیاد این پاسگاه ها برقدار شدند.

 

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه در ادامه بیان کرد: ۱۱ هزار و ۲۵۰ کنتور هوشمند در دولت جدید نصب گردید که از محل نصب کنتور های هوشمند چاه های آب قابل کنترل می باشند و ۶ هزار و ۶۹۰ حلقه چاه آب برقدار در سطح استان وجود دارد و هوشمند سازی تمام کنتورهای کشاورزی استان کرمانشاه را برنامه ای اعلام کرد که باید تا پایان امسال اجرایی شود.

 

وی اضافه کرد: سرقت ها نسبت به سال گذشته ۲۶ درصد کاهش یافته که با همکاری دستگاه قضایی و شورای تامین استان این کاهش رخ داده است.

 

مرادی تعداد موکب های برقدار در توسط شرکت توزیع نیروی برق استان را ۱۵۸ عدد اعلام کرد و گفت: در طی مدت ایام اربعین حسینی با همکاری و تلاش های شبانه روزی کارکنان شرکت هیچگونه خاموشی رخ نداد.

 

وی در پایان به مطالبات شرکت از مشترکین پرداخت و اظهار داشت: مقدار مطالبات شرکت از تمامی بخش ها حدود ۸۸ درصد بوده که این مقدار در بخش خانگی کمتر بوده و در بخش های اداری و صنعت بیشتر می باشد.

  • نویسنده : محمد فرجی