دختر نخبه عراقی ساکن در مهمانشهر شهرستان سنقروکلیایی استان کرمانشاه به مناسبت روز پناهده مورد تقدیر وزیر کشور قرار گرفت.

به گزارش نسیم کرمانشاه و به نقل از ایرنا؛ همزمان با برگزاری مراسم گرامی داشت روز جهانی پناهنده، از آویستا فاخر، از هنرمند عراقی اهل و ساکن در مهمانشهر هجرت شهرستان سنقرکلیایی تقدیر و تشکر بعمل آمد.

این مراسم از سوی اداره کل اموراتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور جمهوری اسلامی ایران و همچنین دفتر کمیساریای سازمان ملل در امور پناهندگان با حضور دکتر وحیدی وزیر کشور و نمایندگان ادارات مختلف دولتی و غیردولتی در ایران در حوزه مهاجرین و پناهندگان، نمایندگان موسسات و سازمان‌های بین المللی در این حوزه و همچنین اقشار مختلف مهاجرین و پناهندگان از کشورهای مختلف به خصوص افغانستان و عراق در سالن الغدیر وزارت کشور در تهران برگزار شد.

آویستا فاخر هنرمند و نقاش چیره دست در گفتمانی به بیان چالش‌ها و دست آوردهای خود پرداخت و در نهایت مورد تقدیر وزیرکشور قرار گرفت.

متن سخنرانی این هنرمند در این مراسم به شرح زیر است:
“اینجانب آویستا فرزند فاخر تبعه کشور عراق ساکن در استان کرمانشاه برخود لازم میدانم از زحمات و تلاش ها و خدمات ارزنده کشور جمهوری اسلامی ایران که همواره با آغوش باز پذیرای پناهجویان بوده تشکر و قدردانی نمایم.

من یک دختر عراقی هستم و در کشور ایران به دنیا آمده ام به خاطر جنگ در کشورم عراق خانواده ام به کشور جمهوری اسلامی ایران پناه آورده اند و در مهمانشهر هجرت سنقر زندگی می کنیم و حدود ۳۶ سال است که از خدمات کشور جمهوری اسلامی ایران برای گذران زندگی استفاده می کنیم.

جا دارد از زحمات شبانه روزی مدیر و پرسنل محترم اداره امور اتباع و مهاجرین خارجی استان کرمانشاه که همیشه به ما کمک میکنند تا بتوانیم با آرامش زندگی و مشکلات ما را برطرف میکنند تشکر و قدردانی نمایم.

من نقاشی را خودم یاد گرفتم و زمانی که آقای سلیمانی مدیر اتباع کرمانشاه در بازدید بعمل آمده از ساکنین مهمانشهر متوجه شدند من را حمایت کردند تا در کلاس نقاشی شرکت کنم و کامل تر نقاشی را یاد بگیرم.

جمهوری اسلامی ایران یکی از کشورهایی است که در میزبانی از پناهندگان، سخاوتمندی خود را همیشه نشان داده و من از همین جا از طرف خودم و خانواده ام از خدمات انسان دوستانه کشور ایران قدردانی و تشکر می نمایم.”

حمزه سلیمانی مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری کرمانشاه این موفقیت را خدمت این پناهنده موفق استان کرمانشاه تبریک گفته و از خداوند متعال برای ایشان بهترین ها را آرزو کرد.

در طول جنگ تحمیلی هزاران خانواده عراقی بخصوص کردهای شمال عراق به ایران پناهنده و در اردوگاهای داخل ایران ساکن شدند.