اختصاص ۹ میلیارد تومان کمک هزینه تحصیل و شهریه به دانش آموزان و دانشجویان کرمانشاهی

  پرینت
شناسه خبر : 20274 | تاریخ انتشار : 09 می 2022 - 20:14 |
معاون فرهنگی کمیته امداد استان کرمانشاه گفت: در سال تحصیلی 1400-1401 حدود 9 میلیارد تومان کمک هزینه تحصیل و شهریه به دانش آموزان و دانشجویان تحت حمایت در استان کرمانشاه پرداخت شده است.

 

 

 

 

 

 

 

 

به گزارش نسیم کرمانشاه ، کامیار جمشیدی، معاون فرهنگی کمیته امداد استان کرمانشاه با بیان اینکه این نهاد به منظور کمک به تحصیل رایگان دانش آموزان و دانشجویان تحت حمایت کمک هزینه تحصیلی و شهریه به آنان پرداخت می کند، گفت: هم اکنون بیش از ۲۲ هزار دانش آموز و یک هزار و ۶۲۰ دانشجو در مقاطع تحصیلی مختلف تحت حمایت کمیته امداد استان کرمانشاه هستند.

جمشیدی افزود: دانش آموزان تمامی مقاطع تحصیلی و دانشجویان شاغل به تحصیل در دانشگاه های دولتی و روزانه از کمک هزینه تحصیل و دانشجویان دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی غیر دولتی از شهریه برخوردار می شوند.

وی با اشاره به اینکه در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۴۰۱ حدود ۹ میلیارد تومان کمک هزینه تحصیل و شهریه به دانش آموزان و دانشجویان تحت حمایت در استان پرداخت شده ، ادامه داد: از این میزان بیش از هفت میلیارد و ۳۸۰ میلیون تومان کمک هزینه تحصیلی دانش آموزان و دانشجویان و یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان نیز شهریه دانشجویان تحت حمایت شاغل به تحصیل در دانشگاه های غیر دولتی بوده است.

معاون فرهنگی کمیته امداد استان کرمانشاه ادامه داد: ۱۸ هزار و ۶۲۰ دانش آموز و دانشجوی کرمانشاهی از کمک هزینه تحصیل و شهریه این نهاد بهره مند شده اند.

کامیار جمشیدی با بیان اینکه بخش قابل توجهی از اعتبارات تحصیلی دانش آموزان تحت حمایت از محل کمک های مردمی تامین می شود، عنوان کرد: با توجه به کمبود اعتبارات در سال تحصیلی جاری بیش از پنج هزار دانش آموز در استان تاکنون کمک هزینه تحصیلی دریافت نکرده اندکه امیدواریم با مساعدت های بیش از پیش خیران نیکوکار این دانش آموزان نیز از کمک هزینه تحصیل بهره مند شوند.

جمشیدی در پایان با تاکید بر اینکه میزان کمک هزینه و شهریه بنا به مقاطع تحصیل دانش آموزان و دانشجویان تحت حمایت متغیر است، عنوان کرد: کمک هزینه تحصیل دانش آموزان با توجه به مقطع تحصیلی حداقل ۲۰۰ هزار تومان و حداکثر ۶۰۰ هزار تومان و کمک هزینه و شهریه دانشجویان نیز حداقل ۷۰۰ هزار تومان و حداکثر دو میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بنا به مقطع تحصیلی است.

اخبار مشابه
هوای اکثر شهرهای کرمانشاه در وضعیت «هشدار» قرار گرفت
هشدار آب منطقه ای کرمانشاه نسبت به احتمال وقوع سیلاب در رودخانه ها و مسیل های استان
تالاب هشیلان جانی دوباره گرفت/ قدردانی اهالی منطقه از مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کرمانشاه
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.