رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه گفت: دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از بیش از ۱۰ کشور دنیا دانشجوی پزشکی مشغول به تحصیل دارد.

 

به گزارش نسیم کرمانشاه، قباد محمدی در اجلاسیه شهدای جامعه پزشکی کرمانشاه، با تسلیت شهادت شهید حسن نصرالله و اشاره به نمایش موشکی افتخار آفرین جمهوری اسلامی ایران در جریان عملیات وعده صادق۲، اظهار کرد: ما همان کشوری هستیم که ۴۰ سال پیش توان ساخت سیم خاردار را برای دفاع از خود در برابر دشمنان را نداشتیم، اما امروزه به جایی رسیده‌ایم که پیشرفته‌ترین موشک‌های دنیا در این کشور ساخته می‌شود.

 

وی افزود: امروز ایران اسلامی در حوزه‌های دیگری مثل پزشکی، دارویی و سدسازی هم در دنیا حرفی برای گفتن دارد.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه تصریح کرد: ۴۰ سال پیش جوانان انقلاب اسلامی برای تحصیل در رشته‌های علوم پزشکی روانه خارج از کشور می‌شدند، اما الان ایران به جایی رسیده که در حال حاضر در همین دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از بیش از ۱۰ کشور دنیا دانشجوی پزشکی مشغول به تحصیل هستند.

 

وی ادامه داد: دشمنان تلاش کردند تا از طریق رژیم بعث عراق به ما ضربه بزنند و اسلام و انقلاب را در کشور ما از بین ببرند، اما با تکیه بر روحیه جهاد و شهادت در برابر همه دشمنان خود سینه سپر کردیم و اجازه ندادیم دشمنان به اهداف پلید خود برسند.

 

وی یادآور شد: جامعه پزشکی هرجا پای ایثار و شهادت در میان بوده است، پیشقدم بوده‌ و چه در دوران دفاع مقدس و چه در بحران‌های بعد از آن مانند وقوع سیل و زلزله و دوران شیوع ویروس منحوس کرونا در خدمت‌رسانی به مردم پای کار بوده‌اند.

 

محمدی در ادامه افزود: جامعه پزشکی شهدای زیادی را تقدیم اسلام و انقلاب کرده‌ است و در دوران جنگ تحمیلی در خدمات‌رسانی به رزمندگان مجروح در خط مقدم مقابله با دشمن حاضر می‌شدند، برای بیماران کرونایی در مراکز درمانی همیشه حاضر بودند و حتی یک بیمار کرونایی نداشتیم که بدون پزشک و درمان مانده باشد.

 

وی عنوان کرد: جامعه پزشکی استان جزو نخستین گروه‌هایی هستند که درخواست رفتن به لبنان برای خدمات‌رسانی به مجروحان را دارند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه در پایان خاطرنشان کرد: در این مراسم از خانواده شهدای جامعه پزشکی استان تجلیل می‌شود.