آیین بهره برداری از گاز رسانی به ۷ روستا و یک واحد تولیدی در شهرستان پاوه در روستای هجیج برگزار شد.

 

به گزارش نسیم کرمانشاه؛ این آیین که در حاشیه آرامگاه امامزاده عبیدالله روستای هجیج برگزار شد؛ استاندار کرمانشاه، امام جمعه پاوه، مدیرعامل شرکت گاز استان و فرماندار پاوه حضور داشتند که عملیات گازرسانی به روستای هجیج نیز افتتاح شد.

 

در ابتدا فرماندار پاوه اظهار داشت: این خدمات زیربنایی بخصوص در زمینه گاز رسانی موجب شده که خوشبختانه شاهد مهاجرت معکوس در این شهرستان باشیم که این روند روز به روز در حال افزایش است.

وی با اشاره به گاز رسانی به روستای هجیج گفت: گازرسانی به این منطقه یک کار جهادی بود که در شرایط سخت و کوهستانی و در حدود پنج ماه توانستند ۱۵ کیلومتر لوله گذاری انجام و گاز را به این منطقه برسانند.

 

حیدری تاکید داشت: با این تلاش جهادی خدمتگزاران نظام تنها پنج روستای زیر ۲۰ خانوار در این شهرستان باقی مانده است که فاقد گاز هستند که اکنون ۹۸ درصد مردم این شهرستان از نعمت گاز بهره‌مند هستند و عملیات اجرایی چند روستای دیگر در دست اقدام است و بزودی این شهرستان در گازرسانی سبز خواهد شد.

 

ناصر حسینی مدیر عامل شرکت گاز استان کرمانشاه نیز در آیین بهره برداری از گاز رسانی به روستای هجیج پاوه اظهار داشت: امروزه در کشور ما دولت ارزان ترین و بهترین روش ممکن تامین انرژی و سوخت پاک را در اختیار مردم قرار می دهد که در این راستا گاز رسانی نی چز به دور افتاده ترین روستاها انجام می شود.

 

وی گفت: بیش از ۴۸۰ روستای منطقه اورامانات از نعمت گاز برخوردارند و در دولت سیزدهم به دو شهر ریجاب و ازگله گاز رسانی شد و همچنین به ۵۰۲ روستای استان نیز گازرسانی انجام شد.

 

مدیرعامل شرکت گاز استان کرمانشاه بیان داشت: بهره برداری از گاز رسانی به ۷ روستا و یک واحد تولیدی صنعتی پاوه با اعتبار بالغ بر ۷۶۵ میلیارد ریال انجام گرفته است و طی دو سال گذشته بیش از ۲ هزار میلیارد تومان بودجه برای عملیات گاز رسانی اعتبار در نظر گرفته شد.

وی افزود: در حال حاضر پنج شهر در شهرستان پاوه گاز دار هستند و ۴۲ روستای این شهرستان گازدار بوده و بر اساس مصوبات، روستاهایی که قابلیت گازرسانی دارند عملیات گازرسانی در آنها انجام گرفته است.

 

حسینی در پایان در مورد گاز رسانی به روستای گردشگری هجیج نیز گفت: در روستای هجیج با وجود صعب العبور بودن و ناهمواری های زیاد عملیات گاز رسانی انجام گرفت و از اوایل امسال عملیات آغاز و در آذر ماه سال جاری به پایان رسید.