رییس هیات کونگ‌فو استان کرمانشاه از برگزاری‌ مسابقات جهانی کنگ فو در استان کرمانشاه خبر داد و گفت: بنا بر جلسه ای که با حضور استاندار کرمانشاه و رییس هیات فدراسیون کونگ‌فو ایران انجام شد مقرر شد استان کرمانشاه میزبان مسابقات جهانی باشد.

به گزارش نسیم کرمانشاه، مجتبی همتیان در نشست خبری امروز (٣٠ آذر) با خبرنگاران با اشاره به اینکه مسابقات جهانی کونگ‌فو باید آبان ماه انجام می‌گرفت اما به دلیل نبود زیرساخت های مناسب فرودگاه کرمانشاه به اسفند ماه سال جاری فدراسیون این مسابقات را برگزار کند. گفت: این مسابقات برای نخستین بار در کشور اسفند ماه سال جاری با حضور ۶۰ کشور و با حضور بیش از ۷۰۰ نفر در کرمانشاه برگزار خواهد شد.

 

وی افزود: در این دوره از مسابقات آقایان در ۷ وزن و بانوان در ۵ وزن شرکت کرده و به مدت ۱۰ روز رقابت می‌کنند.

 

وی با بیان اینکه برای نخستین بار استان کرمانشاه میزبان لینگ کونگ‌فو بانوان بود که توانستند رتبه سوم را کسب کنند. گفت: در سال ۱۴۰۲ هیات کونگ‌فو استان به عنوان هیات برتر و خانم فتاحی نایب رییس برتر شناخته شد.

 

همتیان افزود: برترین مربی کشور در بخش آقایان رضا منجم و بخش بانوان خانم الناز نریمانی همچنین فنی ترین فایتر کشور در بخش آقایان فردین آربین و در بخش بانوان خانم زهرا زارع بودند که خانم زارع در سال گذشته در کشور ترکیه قهرمان جهان شد.

 

رئیس هیات کونگ‌فو استان کرمانشاه بیان کرد: هفته گذشته میزبان مسابقات انجمن توتایما در سالن شهید بهشتی در چهار رده سنی برگزار و تیم نونهالان مقام اول و تیم نوجوانان به مقام دوم رسیدند.

 

وی با بیان اینکه در ۱۲ شهرستان استان هیات کونگ‌فو فعال داریم گفت: در شهرستان جوانرود با توجه به اینکه علاقه مندان زیادی داشتند، در حال حاضر تعداد بیمه شدگان این حرفه با شهر کرمانشاه برابری می‌کند.

 

 

همتیان به فعال نبودن ورزش کونگ‌فو در دو شهرستان هرسین و دالاهو ورزش کنگ فو اشاره و تاکید کرد: تاکنون شخصی که مدیر و رزمی کار خوبی باشد پیدا نکرده ایم و به این دلیل نتوانسته ایم هیات کنگ فو را در این دو شهرستان فعال کنیم.

 

رییس هیات کونگ‌فو استان کرمانشاه تاکید کرد: کار استعداد یابی علاقه مندان به این رشته در شهر کرمانشاه و ۵ شهرستان از طریق مدارس انجام می‌شود.

 

به گفته همتیان کسانی که از طریق کمیته امداد و بهزیستی به هیات کونگ‌فو معرفی شده در دو سالن تختی و سجاد داده به صورت کاملا رایگان آموزش داده می‌شود.

 

وی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون هزار و ۴۰۰ نفر ورزشکار سازمان یافته اند، گفت: هدف ما این است که ورزشکاران کنگ فو را به ۲ هزار نفر برسانیم.

 

به گفته همتیان در سطح شهر کرمانشاه ۱۲ باشگاه فعال داریم که طبق تعرفه ماهیتا باید ۳۵۰ هزار تومان پرداخت کند اما این تعرفه را به ۲۵۰ هزار تومان کاهش داده ایم.

 

وی در پایان گفت: ۹۰ مربی کونگ‌فو در استان کرمانشاه هستند که ۷۰ نفر آنها فعال می‌باشند.

  • نویسنده : محمد فرجی