کارآفرین کرمانشاهی گفت: گلیم هرسین به عنوان یک برند جهانی شناخته می شود

پرستو ملایی کارآفرین و راهبر شغلی کمیته امداد شهرستان هرسین در گفت وگو با نسیم کرمانشاه اظهار داشت: از سال ۹۱ کار خود را در عرصه صنایع دستی و گلیم آغاز نمودم که هدفم در ابتدای کار حمایت از زنان بی سرپرست و بد سرپرست خانوار بود.

وی گفت: گلیم بافی صنعت دستی بسیاری از استانهای کشور است، اما گلیم کرمانشاه و خصوصا گلیم هرسین شهرت جهانی دارد و طرح و کیفیتش زبانزد خاص و عام است.

این کار آفرین نمونه که از فعالان این عرصه است ادامه داد: در حال حاضر ۵۰ زن سرپرست خانوار در کارگاه گلیم بافی وی مشغول فعالیت بوده که از این تعداد ۳۰ نفر تحت پوشش کمیته امداد شهرستان هرسین قرار دارند.

وی در رابطه با مواد مصرفی نیز بیان داشت: جنس نخ کرک و پشم صادراتی به کار رفته در کارگاه وی مرعوب بوده و از جنس دو رو بوده که به تولید گلیم هرسین منجر می شود به گونه ای که گلیم این منطقه در سطح کشور و حتی کشورهای همسایه برند شناخته می شود.

ملایی گفت: بازار مصرف گلیم هرسین شامل شهرهای داخلی و برخی از کشورهای حوزه خلیج فارس و حتی کشورهای ژاپن، آلمان، سوئد و اسپانیا را شامل می شود که گلیم هرسین مشتریان خاص خود را در بین این کشورها دارد.

وی گفت: اردیبهشت ماه سال جاری فستیوال صنایع دستی در حلپچه عراق تشکیل شد که با حضور در این نمایشگاه گلیم هرسین را عرضه نمودیم که با استقبال خوبی بخصوص از طرف عراقی ها مواجه شدیم.

  • نویسنده : ویدا نادری