شهردار کرمانشاه گفت: شهرداری کرمانشاه ۵۰۰ نفر کمبود نیرو دارد در حالی که به ازای هر هزار نفر جمعیت باید ۶ نفر (۴ کارگر و ۲ پرسنل) در شهرداری فعال باشد.

به گزارش نسیم کرمانشاه؛نادر نوروزی پیش از ظهر امروز (۲۲ مرداد ماه) در نشست با اصحاب رسانه که در سالن جلسات هتل پارسیان کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: انجام برنامه‌های جامع و منسجم می‌تواند تحول اساسی برای شهر کرمانشاه ایجاد کند.

وی افزود: اما این امر در کوتاه مدت اتفاق نمی‌افتد به این دلیل که شهر کرمانشاه یازده هزار هکتار است و از لحاظ حمل و نقل تاکسی‌ها و آب سطحی با مشکل مواجه است.

شهردار کرمانشاه تصریح کرد: هفت هزار تاکسی در کرمانشاه وجود دارد که عمدتا مورد استفاده قرار نمی‌گیرند با این وجود در تاکسیرانی و اتوبوسرانی نظام آی.تی.اس (سامانه هوشمندی که نشان دهد تاکسی‌ و اتوبوس‌ در کجا قرار دارند و نشان دهد اتوبوس ها کجا قرار دارند و در چه فاصله زمانی مسافر را به مقصد می‌رسانند) را طراحی کردیم و نرم افزار آن درحال آزمایش است.

وی بیان کرد: شهربازی نیاز به ۳۰۰ میلیارد تومان هزینه دارد و در عرض ۶ ماه راه اندازی نمی‌شود، فاز اول یا صفر هر پروژه طراحی آن است که موضوع مالکیت، طراحی، خرید دستگاه‌ها انجام شده و داوطلب سرمایه گذاری دارد که تولید کننده دستگاه‌های شهربازی است.

وی گفت: بنا به نظر میراث فرهنگی افتتاح تله‌کابین متوقف شده که وزیر کشور هم منطقه تله‌کابین را مشاهده کرده و باید میراث فرهنگی نظریه نهایی را برای شهرداری صادر کند که این بتوان این پروژه را اجرایی کرد.

نوروزی عنوان کرد: پارک سراب قنبر حدود ۱۰ هکتار درخت‌کاری آن انجام شده که خوشبختانه تفاهم نامه‌ای با مدیرکل منابع طبیعی امضا شده که ۳۱۶ هکتار را به ما ارائه بدهند تا پارک جنگلی و پیست موتور سواری و اتومبیل‌رانی را در آن احداث کنیم.

وی ادامه داد: وضعیت بازیافت زباله در شهر کرمانشاه نسبت به شهرهای دیگر در قسمت بهسازی و بازیافت زباله بهتر است که باید توجه داشت هر شخص ۷۵۰ گرم زباله تولید می‌کند که در مجموع ۷۵۰ تن زباله در کرمانشاه وجود دارد.

وی گفت: سرقت از تجهیزات شهری به علت افزایش قیمت فلزات و سازه‌های فلزی است که درحال حاضر برای جلوگیری از سرقت، صندلی آجری جایگزین صندلی‌های فلزی شده است.

نوروزی بیان کرد: در چهار معبر پیشرفت فیزیکی خوبی حاصل شد از جمله پشت محله جعفرآباد با پیشرفت ۶۰ الی ۷۰ درصد، معبری که شهرک امام را به شهرک مهدیه متصل می‌کند با پیشرفت ۷۰ درصد، معبری که در سراب قنبر وجود دارد که انتهای زیباشهر را به شهرک صادقیه متصل می‌کند و معبری که در انتهای بلوار الهیه قرار دارد که دارای پیشرفت ۵۰ درصدی است.

این مسئول گفت: ۱۰۸ دستگاه اتوبوس را خریداری شده که ۴۰ دستگاه تحویل داده شده و ۳۰ دستگاه دیگر شهریور تحویل داده می‌شود و در حال حاضر شهرداری کرمانشاه در حال استخدام و آموزش رانندگان اتوبوس است که بعد از جذب به آن‌ها اتوبوس داده می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: ۲ خط اصلی برای اتوبوس‌ها در شهر وجود دارد که یکی خط شمال به جنوب و دیگری خط شرق به غرب است که این ۲ خط بسیاری از نیازهای شهروندان را تامین می‌کنند.