مدیر امور برق شمال کرمانشاه گفت: در مانور جهادی وصول مطالبات در امور برق شما تعداد ۹ دستگاه رمز ارز غیر مجاز و تعدادی انشعاب غیر مجاز کشف گردید.

به گزارش نسیم کرمانشاه؛ مهندس محمد احمدیان اظهار داشت: استفاده غیرمجاز از انرژی برق یکی از چالش‌های جدی شرکت توزیع نیروی برق است که صدمات و خسارات قابل توجهی به شبکه برق وارد می‌کند که در این راستا مانور امور برق شمال کرمانشاه نیز انجام گرفت.

 

وی گفت: انشعابات غیرمجاز و رمز ارزهای غیرمجاز علاوه بر تحمیل هزینه‌های سنگین به شبکه برق، موجب اخلال در نظم توزیع برق و افت ولتاژ در مناطق مسکونی می‌شوند و چون به صورت غیر استاندارد به شبکه وصل می شوند، برق حالت نوسان پیدا می کند که این نوسان منجر به سوختگی و آسیب به وسایل برقی مشترکان می شود.

 

مدیر امور برق شمال شهر کرمانشاه بیان داشت: جمع آوری انشعابات غیرمجاز به صورت مداوم در دستور کار قرار دارد اما امروز شنبه ۳۰ تیرماه مانوری به صورت ویژه با حضور اکیپ جمع آوری انشعابات غیرمجاز و نیروی انتظامی انجام شد تا مراکز غیرمجاز در امور مرکز کرمانشاه جمع آوری گردد.

 

وی افزود: در جریان برگزاری این مانور چندین انشعاب غیر مجاز در شمال شهر کرمانشاه جمع آوری شد و همچنین ۹ دستگاه ماینر غیر مجاز نیز کشف و ضبط گردید.

 

احمدیان در پایان گفت: مردم استان کرمانشاه می‌توانند در صورت اطلاع از این مراکز، مراتب را از طریق تماس با شماره ۰۸۳۳۸۲۱۲۷۴۷ و ۰۸۳۳۸۲۴۶۷۲۰ به حراست و یا به شماره ۱۲۱ اطلاع داده و علاوه بر یاری رساندن به خادمان خود در صنعت برق جهت تأمین برق پایدار، پاداش معرفی مراکز استخراج غیرمجاز را به ازای هر دستگاه ماینر ۱ میلیون تا سقف ۲۵ میلیون تومان دریافت نمایند.