مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه گفت: در سال جاری تاکنون در بخش خانگی مصرف برق نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش یافته اما در بخش صنعت مصرف افزایش یافته است.

به گزارش نسیم کرمانشاه، مهندس محمد مرادی در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: امروز انرژی و برق موتور محرکه تمام فعالیت ها محسوب می شود به طوریکه بدون برق امور روزمره زندگی دچار اختلال می شود که این موضوع اهمیت مدیریت مصرف برق را نشان می دهد.

وی گفت:زنجیره برق شامل تولید و توزیع می شود که بخش توزیع برق به عنوان زنجیره آخر انرژی برق محسوب می شود و با توجه به تعداد بالای مشترکین وظایف سنگین تری بر عهده این بخش می باشد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه در رابطه با مشترکان برق استان بیان داشت: بخش شهری استان ۱۰۰درصد دارای نعمت برق بوده و در روستاها نیز بیش از ۲هزار ۵۵۷روستای استان برقدار می باشند که این مقدار بیش از ۹۹ درصد از روستاهای استان را شامل می شود.

وی افزود: در مجموع ۸۲۰ هزار مشترک در استان وجود دارد که ۸۳ درصد از مشترکان خانگی بوده و از نظر مصرف نیز ۴۳درصد را شامل می شود همچنین ۱۸ درصد مصرف برق در بخش کشاورزی و ۱۲ درصد نیز در بخش صنعتی مصرف می شود.

مرادی ادامه داد: طی سال گذشته ۸۴۳ مگاوات برق در استان مصرف شده که امسال این مقدار تا حدودی افزایش یافته است و پیش بینی می شود این مقدار در سال جاری به ۹۰۰مگاوات برسد.

وی گفت: در هر صورت برای کنترل بار انرژی باید مدیریت مصرف در دستور کار قرار گیرد به طوری که تعدادی از ادارات دولتی در این رابطه اخطار مصرف دریافت نموده که بایستی ۳۰درصد در مصرف برق صرفه جویی داشته باشند که در غیر این صورت برق آنها قطع خواهد شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه در رابطه با رمز ارزها نیز اظهار داشت: در بخش رمز ارزها تعداد زیادی کشف شده و طبق دستورالعمل صادر شده حتی رمزارز های مجوزدار نیز با توجه به مصرف بالای برق نباید در فصل گرم سال فعالیتی داشته باشند.

وی افزود: بر اساس جلسات برگزار شده با صنایع قرار شده که صنایع به طور متوسط نصف روز مصرف برق را قطع کنند و تعطیلی جمعه ها با یک روز دیگر جابجا شود و صنایع از ساعت ۱۱تا ۲۳با شرکت توزیع برق در روزهای شنبه همکاری نمایند

مرادی در رابطه با مصرف برق در بخش کشاورزی نیز بیان داشت: در این بخش و طبق توافق انجام شده با کشاورزان مقرر گردید تا این قشر ۵ساعت با شرکت های توزیع همکاری داشته باشند که در این راستا کشاورزان به دو گروه تقسیم شدند که گروه اول از ساعت ۱۱تا ساعت ۱۶ و گروه دوم از ساعت ۱۳تا ساعت ۱۸ چاه های برقی خود را خاموش نمایند به طوری که در ازای این پنج ساعت همکاری ۱۹ ساعت برق رایگان دریافت نمایند.

وی تعداد چاه های برقی استان را بیش از ۶ هزار عدد اعلام کرد و افزود: از نظر تعداد بیشترین چاه های برقی استان در بخش ماهیدشت بوده و از نظر مصرف نیز چاه های شهرستان کنگاور بیشترین مصرف برق را در استان داراست.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان در ادامه گفت: به ازای گرم تر شدن هوا و افزایش یک درجه حرارت حدود ۳۰مگاوات به مصرف برق اضافه می شود به طوری که طبق مقایسه امروز نسبت به روز قبل ۵۰ مگاوات مصرف برق افزایش یافته است.

وی در ادامه بیان داشت: در سه ماهه اول سال جاری مصرف برق در صنایع نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافته اما در بخش خانگی مقدار مصرف نسبت به سال گذشته کاهش را نشان می دهد و امیدواریم با همکاری مردم و اصحاب رسانه پیک اوج مصرف را در تابستان با موفقیت پشت سر بگذاریم.

  • نویسنده : محمد فرجی