پیش بینی کشت ۲۰ هزار هکتار نخود پاییزه در اراضی شهرستان کرمانشاه

  پرینت
پیش بینی کشت ۲۰ هزار هکتار نخود پاییزه در اراضی شهرستان کرمانشاه
شناسه خبر : 18175 | تاریخ انتشار : 07 مهر 1400 - 18:31 |
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمانشاه گفت: پیش بینی می شود در سال زراعی ‎ جاری 20 هزار هکتار از اراضی زراعی  شهرستان کرمانشاه زیر کشت نخود پاییزه برود و از این سطح بیش از 20 هزار تن نخود برداشت شود.

به گزارش نسیم کرمانشاه، مهندس اسماعیل پرویزی فر با بیان این خبر افزود: در سال زراعی گذشته ۱۳ هزار و ۴۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان زیر کشت نخود پاییزه رفته بود که از این سطح مقدار ۸۰هزار و ۴۰۰ تن نخود برداشت شد.

پرویزی فر خاطر نشان ساخت: قرار گرفتن کشت حبوبات در تناوب زراعی به ویژه پس از کشت گندم یک ضرورت است؛ لذا افزایش و حفظ سطح زیر کشت حبوبات در دستور کار این مدیریت قراردارد.

وی تأکیدکرد: در راستای اجرای سیاست های سازمان جهاد کشاورزی جهت اجرای روش هایی که هزینه های کشت سنتی نخود را کاهش داده و درآمد حاصل از این محصول را بالا ببرد، اقدامات مطلوبی صورت گرفته است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمانشاه گفت: با تلاش همکاران، امسال عملیات کاشت اغلب مزارع نخود پاییزه به صورت کاملاً مکانیزه و با استفاده از دستگاه های بذرکار صورت خواهدگرفت که این اقدام موجب کاهش هزینه های کارگری و افزایش قابل توجه عملکرد محصول و در نهایت افزایش درآمد خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه بیش از یک سوم تولیدات کشاورزی استان مربوط به شهرستان کرمانشاه است، افزود: بخش کشاورزی شهرستان کرمانشاه به لحاظ ظرفیت گسترده ای که دارد، دارای اهمیت زیادی بوده و این موضوع موجب گردیده که این شهرستان از قطب های مهم کشاورزی استان محسوب و سهم به سزایی در تولید محصولات کشاورزی داشته باشد.

اخبار مشابه
تاکید بر ساماندهی پل آبشوران سه راه برق در کوتاه ترین زمان
از بزرگراه قازانچی کرمانشاه به مرز بین المللی شوشمی پاوه چه خبر؟
موادغذایی مفید برای کبدچرب
آتش سوزی ۲ دستگاه خودرو درون پارکینگ در کرمانشاه 
بهترین زمان ورزش برای افراد مبتلا به دیابت
مایکل جردن، پادشاه بسکتبال و ثروتمندترین ورزشکار تاریخ
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.