پرداخت ٢٩٠ میلیارد ریال تسهیلات خشکسالی به کشاورزان کرمانشاهی

  پرینت
پرداخت ٢٩٠ میلیارد ریال تسهیلات خشکسالی به کشاورزان کرمانشاهی
شناسه خبر : 25487 | تاریخ انتشار : 08 آبان 1402 - 23:18 |
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: در سال جاری ٢٩٠ میلیارد ریال تسهیلات خسارت خشکسالی به کشاورزان استان کرمانشاه پرداخت شده است.

به گزارش نسیم کرمانشاه و به نقل از صداوسیما، علی چاله چاله گفت : منابعی که امسال پرداخت شده خسارت بر خشکسالی بوده که تا کنون حدود ٢٩٠ میلیارد ریال به کشاورزان خسارت دیده در حوزه زراعت و باغبانی پرداخت و به بانک‌های عامل معرفی شدند
وی افزود: با جذب سازمان در سال گذشته حدود ۶ هزار و ٢۴٠ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده که شامل ١٣٠ درصد جذب اعتبارات بوده است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه تصریح کرد: به منظور مردمی سازی نهاده‌های دامی و طیور که به دنبال برداشتن ارز ترجیحی اتفاق افتاد حدود ٢ هزار و ٣٩٠ میلیارد ریال تسهیلات سرمایه در گردش بابت تأمین نهاده‌های بخش دام و طیور پرداخت شده است.
وی گفت: در بخش مشاغل خانگی تسهیلات چهار درصد ٢۴٠ میلیارد ریال در سال گذشته تخصیص منابع انجام شد و ٢٧٠ میلیارد ریال یعنی بیش از ١٠۵ درصد جذب برای مشاغل خانگی به عنوان مشاغل پشتیبان و خرد داشتیم.
این مسئول ادامه داد: سال گذشته منابع اعتباری به دلیل موضوع منابع و مصارف کل بانک‌ها روند پرداخت کندی داشت و از محل بند ب تبصره ١۶ قانون بودجه ١۴٠١، ٢ هزار میلیارد ریال سهمیه برای جهاد کشاورزی قرار دادند.
وی ادامه داد: این سهمیه دیر ابلاغ شد، اما با این وجود در استان کرمانشاه از ٢ هزار میلیارد ریال منابع که قرار دادند، یک هزار و ٣٠ میلیارد ریال پرداخت شد و بیش از ۵٠ درصد نسبت به میانگین پرداختی بند ب تبصره ١۶ دستگاه‌های حمایتی داشتیم.
وی گفت تسهیلات مشاغل خانگی امسال دیر ابلاغ شد و یک هزار و ۶۵٠ میلیارد ریال به صورت شناور به استان کرمانشاه ابلاغ کردند و تا این پایه پرداختی زیادی به دلیل بحث بانک‌ها و منابع و مصارف و بسته شدن سامانه انجام نشده است.
وی تشریح کرد: مبلغی را تخصیص بین استانی قرار دادند که حدود ۵٨٠ میلیارد ریال طرح به بانک‌ها معرفی شده و در حال بررسی است.
سال گذشته از محل بند الف تبصره ١٨ قانون بودجه سال ١۴٠٠ پنج هزار و ٢٠٠ میلیارد ریال به سازمان جهاد کشاورزی کرمانشاه تخصیص دادند.

اخبار مشابه
تاکید بر ساماندهی پل آبشوران سه راه برق در کوتاه ترین زمان
از بزرگراه قازانچی کرمانشاه به مرز بین المللی شوشمی پاوه چه خبر؟
موادغذایی مفید برای کبدچرب
آتش سوزی ۲ دستگاه خودرو درون پارکینگ در کرمانشاه 
بهترین زمان ورزش برای افراد مبتلا به دیابت
مایکل جردن، پادشاه بسکتبال و ثروتمندترین ورزشکار تاریخ
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.