مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه اعلام کرد:بر اساس سنجش ایستگاه‌های استان کرمانشاه در حال حاضر وضعیت هوای استان کرمانشاه در حال غیر استاندارد است، اما گرد و غبار تا عصر امروز از آسمان استان خارج می‌شود.

به گزارش نسیم کرمانشاه؛ شهبازی گفت: بر اساس سنجش ایستگاه‌های استان کرمانشاه، شاخص ساعتی تا ظهر امروز دوشنبه ۲۰ تیرماه هوای سرپل ذهاب و گیلانغرب در وضعیت خطرناک و بحران، قصرشیرین در وضعیت ناسالم وهشدار، کنگاور و اسلام آبادغرب در وضعیت ناسالم حساس و هشدارقرار دارد.
وی خاطر نشان کرد: هوای دیگر شهرستان‌ها در حالت غیر سالم و غیر استاندارد است و فقط هوای شهرستان پاوه در حالت استاندارد قرار دارد.
شهبازی افزود:آن طور که اداره کل هواشناسی پیش بینی کرده است گرد و غبار در هوای استان کاهشی است و غلظت آن در حال کاهش است وپیش بینی می‌شود گرد و غبار تا عصر امروز آسمان استان را ترک کند.
مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه براین اساس توصیه کرد: افراد حساس شامل بیماران قلبی عروقی، تنفسی، مادران باردار، کودکان زیر پنج سال و سالمندان تا رفع شرایط آلودگی هوا در این شهر‌ها از منزل خارج نشوند و سایر افراد نیز جز در موارد ضروری و تنها با استفاده از ماسک مناسب، از حضور در فضای آزاد خود داری کنند