مدیرعامل جمعیت هلال احمر کرمانشاه از امداد رسانی نیروهای این جمعیت به سه هزار و ۱۰۰ نفر از مسافران گرفتار در برف و کولاک طی چهار روز اخیر در سطح استان خبر داد.

به گزارش نسیم کرمانشاه به نقل از ایرنا؛ «فرزین معتمدی» اظهار داشت: نیروهای امدادی جمعیت هلال احمر علاوه بر امدادرسانی به این تعداد از شهروندان، نسبت به آزادسازی ۲ هزار و ۱۰۰ دستگاه خودرو گرفتار در برف نیز اقدام کردند.

وی ادامه داد: در این چند روز ۲ هزار و ۳۶۰ بسته غذایی ۷۲ ساعته میان گرفتاران در برف و کولاک و اهالی روستاهای پاوه، ثلاث باباجانی و دالاهو که راه ارتباطی آن ها قطع شده بود توزیع شد.

معتمدی توزیع ۱۵ تخته چادر، ۱۲۰ تخته پتو، پنج هزار و ۶۰۰ قرص نان و ۵۳۰ کیلوگرم نایلون میان مردم متاثر از برف و کولاک خبر داد و گفت: در هیمن راستا ۲۹۶ نفر نیز در پایگاه های امداد و نجات استان اسکان اضطراری داده شده و ۱۶ مادر باردار هم از روستاها به مراکز درمانی و بیمارستانی منتقل شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه در ادامه از انجام هفت سورتی پرواز توسط بالگردهای جمعیت هلال احمر خبر داد و گفت: پنج سورتی مربوط به ارسال اقلام ضروری و بسته های غذایی برای روستاهای محاصره در برف و کولاک بود و ۲ سورتی هم برای انتقال مادران باردار به مراکز درمانی انجام شد.

وی تصریح کرد: در این چند روز ۵۴۵ نفر از همکاران ما در قالب ۶۲ تیم های عملیاتی در ۳۰ محور واقع در ۱۲ شهرستان استان به صورت شبانه روز مشغول ارائه خدمات به عموم همشهریان و هموطنان بودند.

معتمدی با اشاره به اینکه طی روزهای اخیر ۴۴ دستگاه خودرو امداد کمک دار برای خدمات رسانی به مردم مورد استفاده قرار گرفت، افزود: ۳۱ پایگاه شهری و بین شهری نیز برای امداد رسانی به مردم درنظر گرفته شده بود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کرمانشاه در پایان با قدردانی از زحمات و تلاش های شبانه روزی همه نیروهای امدادی جمعیت، گفت: همکاران پرتلاش ما همچنان در حالت آماده باش به سر می برند تا در صورت نیاز به یاری مردم بشتابند.

بارش برف در استان کرمانشاه که از اوایل هفته جاری آغاز شده بود تا پنجشنبه شب ادامه داشت و بیشتر مناطق استان را در برگرفت و منجر به انسداد راه های اصلی ، فرعی و روستایی و قطع برق تعدادی از روستاها شد.