مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه گفت: هفدمین دوره جایزه ملی کیفیت ایران بر اساس مدل کیفیت جهان اسلام در تاریخ 26ام  تیرماه برگزار میگردد.

به گزارش نسیم کرمانشاه؛ حسین پور مدیر کل استاندارد اظهار داشت: سازمان ملی استاندارد مدل جدیدی برای ارزیابی جایزه ملی کیفیت با عنوان کیفیت جهان اسلام را برای برگزاری هفدهمین دوره جایزه ملی کیفیت ایران تدوین و به تصویب رسانده است.
مدیر کل استاندارد کرمانشاه  به نقل از رییس سازمان ملی استاندارد ایران در مورد نقش قانونی این سازمان درباره برگزاری جایزه ملی کیفیت گفت: برگزاری جایزه ملی کیفیت برابر قانون در انحصار سازمان ملی استاندارد است و هر جایزه‌ای به هر شکل و نحوی با رویکرد شغلی و کاری که شکل می‌گیرد، بنا و مبنای قانون مجلس شورای اسلامی را ندارد و این جایزه می‌تواند خلأ سنوات گذشته را جبران کند.
حسین پور در ادامه گفت:ساختار مدیریتی این جایزه با به کارگیری مبانی علمی و تخصصی با تکیه بر اصول اسلامی تدوین شده و به عنوان ملاک اعطای جایزه ملی کیفیت ایران قرار می‌گیرد.
حسین پور افزود : با استقرار دولت مردمی سیزدهم بازنگری در ساختار جایزه و مدل مبنای جایزه ملی کیفیت ایران به ‌عنوان پیشران‌های نیل به اهداف الگوی ایرانی اسلامی پیشرفت و بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی متناسب با آرمان‌های انقلاب مقدس اسلامی ایران در دستور کار سازمان ملی استاندارد ایران قرار گرفته است.

حسین پور در ادامه گفت: با توجه به مزین شدن سال ۱۴۰۲ به شعار” رشد تولید و مهار تورم” از سوی مقام معظم رهبری(مدظله العالی) و سیاست های تحولی دولت مردمی، به منظورگسترش و توسعه اهداف کیفیت و ارتقاء سطح آن در تمامی حوزه‌های تولیدی، خدماتی در سطح کشور، رویکرد مشارکت کلیه دستگاه‌های اجرایی در توسعه و پیشبرد اهداف جایزه ملی کیفیت ایران در دستور کار سازمان ملی استاندارد ایران قرار گرفت و این جایزه دارای طبقه بندی هشت گانه شامل آموزش، بهداشت و درمان بخش خصوصی، بخش دولتی و عمومی، بخش تولید، بخش صنایع کوچک، بخش خدمات و بخش محصولات دانش بنیان و فناور آن است و تاکنون ۱۶ دوره جایزه ملی کیفیت در ایران برگزار شده که قرار است در هفدهمین دوره از این جایزه برای نخستین بار بر اساس مدل کیفیت جهان اسلام  برگزارمی شود.