اداره کل هواشناسی استان ضمن اشاره به استقرار سامانه بارشی در جو استان از اواخر امروز یکشنبه تا روز‌ سه شنبه، برای هوای استان هشدار سطح نارنجی صادرکرد.

 

به گزارش نسیم کرمانشاه؛ بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان شروع فعالیت این سامانه اواخر امروز یکشنبه (۲۸ آبان) خواهد بود.

بارندگی همراه با وزش باد نسبتا شدید، رعد و برق و احتمال رگبار پراکنده تگرگ، رگبار برف در گردنه ها‌ی سردسیر، نفوذ غبار در نواحی غربی و کاهش تدریجی دمای هوا از پدید‌های قابل مشاهده خواهد بود.

بر اساس این گزارش این سامانه بارشی کل استان بویژه نیمه غربی شامل شهرستان‌های، پاوه، روانسر، جوانرود، ثلاث باباجانی، سرپل ذهاب، قصرشیرین، گیلانغرب، کرمانشاه، اسلام آباد غرب، کرند غرب و گواور را متاثر می‌کند.

لغزندگی جاده ها، آبگرفتگی معابر عمومی، رواناب و سیلابی شدن مسیل ها، احتمال خسارت به خطوط انتقال آب، برق و گاز، احتمال خسارت به محصولات گلخانه‌ها و مرغداریها، دامداری‌ها و کندو‌های پرورش عسل وجود خواهد داشت.

پاکسازی کانالها، راه‌های خروج آب ساختمان‌ها و دهانه پل ها، پرهیز از تردد و توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل ها، خودداری از فعالیت‌های کوهنوردی، اجتناب از پارک خودرو‌ها در کنار درختان فرسوده و ساختمان‌های نیمه کاره از جمله اقدامات پیشگیرانه عنوان شده است.