مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه به دستگاه های اجرایی و صاحبان اماکن عمومی در سطح استان هشدار داد فقط یک ماه فرصت دارند که گواهی استاندارد آسانسور ساختمان خود را بگیرند در غیر این صورت با دستور مقام قضایی آسانسور آنها پلمب خواهد شد.

به گزارش نسیم کرمانشاه؛ مهدی حسین پور روز سه شنبه در نشست خبری که در اداره کل استاندارد کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: از ابتدای امسال تاکنون ۳۲۵ مورد تایید ایمنی کیفیت آسانسور در سطح استان صادر شده و ۱۰ مورد آسانسور نیز در اماکن عمومی و ادارات نیز به دلیل عدم رعایت استاندارد با همکاری دادگستری پلمب شده است.

وی گفت: دستگاه‌های اجرایی و اماکن عمومی از همین امروز یک ماه فرصت دارند نسبت به اخذ تاییدیه ایمنی آسانسورهای خود اقدام کنند، در غیر اینصورت با تایید مقام قضایی و بدون هیچ مماشاتی، نسبت به پلمب آسانسورها اقدام خواهیم کرد.

مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه در رابطه با وضعیت استاندارد وسایل و تجهیزات بازی پارک‌ها، شهربازی‌ها و زمین‌های بازی استان بیان کرد،: اگرچه تاکنون حادثه‌ای نداشته‌ایم و وضعیت بغرنج نیست، اما بسیاری از این تجهیزات استانداردهای اولیه و مقدماتی را ندارند.

وی در ادامه به اقدامات استاندارد در قالب طرح “طاها” و رصد کالاها در سطح بازار و واحدهای تولیدی اشاره داشت و افزود: در چهار ماهه امسال ۲۷۳ مورد بازرسی،۲۹۲ مورد نمونه برداری و ۳۲ آزمون از واحدهای تولیدی انجام شده و همچنین ۲۴۷ مورد بازرسی و ۴۰ مورد نمونه برداری نیز از کالاهای سطح بازار صورت گرفته است.

حسین پور گفت: این اداره با هر آنچه که در پیرامون ما است، در راستای حفظ سلامت و ایمنی شهروندان در اتباط است اعم از انواع و اقسام خدمات، کالاها، مصالح ساختمانی، خودرو ، صنایع غذایی، خوراکی، پوشاک، آرایش و بهداشتی، گردشگری، بیمه ای، بانکی ، سوخت، وزن و مقیاس سرکار دارد که در مجموع شامل ۳۰ هزار مورد می شود و بر کیفیت آنها نظارت دارد.

وی در ادامه به طرح تحولی سازمان استاندارد کشور اشاره کرد که نظارت بر کیفیت خدمات بخش بسیار مهم آن است و گفت: استاندارد نقش بسیار پر رنگی در راستای صیانت از حق و حقوق مردم، صیانت از سلامت و جان شهروندان و حتی امنیت آنها دارد که متاسفانه مردم زیاد با وظایف خطیر و حساس آن آشنایی ندارند.

مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه در پایان به رتبه برتر و کسب جایزه ملی اداره استاندارد کرمانشاه بین ۱۵۰ اداره و نهاد براساس معیار و استاندارهای جهان اسلام اشاره کرد و آن را حاصل تلاش تمام واحدهای اداری این اداره کل دانست.