معلمی که ایثار را زیبا معنی کرد

  پرینت
شناسه خبر : 18127 | تاریخ انتشار : 01 مهر 1400 - 11:31 |
معلم فعال و پرتلاشی، که حالا دومین سالی است که مدیر شده و با ایده های خلاقانه اش هم روحی تازه به فضای مدرسه داده و هم دانش آموزان را دورادور، از نظر عاطفی و مالی و تحصیلی حمایت میکند.

 

به گزارش نسیم کرمانشاه؛ فروزان خانی دبیر دلسوزیست که فوق لیسانس دارد و سالها تدریس داشته و امروز پس از ۲۴ سال سابقه خدمت صادقانه و در آستانه دومین سال متوالی مدیریتش، مدرسه اش را با کمترین هزینه ها و بیشترین بهره وری، جانی تازه بخشیده است و منتطر ورود شاگردانش است.

دانش آموزی که روز گذشته در فضای مجازی به من پیام داد تا واسطه شوم و قلم رابرای نوشتن خوبی های دلسوزانه این معلم بر کاغذ کشم
او میگفت خانم مدیر، تنها امید زندگی من است.من گوشی نداشتم و نمیتوانستم درس بخوانم، گفتم خانم من دیگه آینده ای ندارم، من پدر ندارم که برایم گوشی بخرد،هرچند درس خواندن را دوست دارم. او درحالیکه اشک در چشمانش حلقه زده بود، به من گفت، از این لحظه تو دختر منی. و گوشی خودش را در اختیار من قرار داد. من هر دو ترم با معدل ۲۰ قبول شدم و او برای من،پایان هر ترم جایزه خرید، این درحالی بود که کامپیوتر روی میز خودش را به یکی دیگر از بچه هایی که گوشی نداشت داده بود.او برای ما فقط یک مدیر نیست او مثل مادر ماست. ریحانه که خود از خانواده بی بضاعتی است و پدر ندارد، میگفت از وقتی خانم خانی به این مدرسه آمده بارها بسته های مواد غذایی را بین بچه ها تقسیم کرده است.و حتی برای بچه هایی که گوشی ندارند، بسته های آموزشی فراهم کرده است.

با این مدیر با اخلاق تماس گرفتم او اگرچه نمیخواست تا اطلاعات بیشتری از فعالیت های خود در این مدرسه بدهد چون معتقد بود برای خدا کارمیکند و دوست دارد حقوقش حلال باشد اما من لابه لای صحبت هایش فهمیدم، به محض ورود به مدرسه و دریافت ابلاغ مدیریتش، دست به کار شده و دورادور حواسش به درس و مشق شاگردانش بوده و باجمع آوری پولاز طرف خودش و همکارانش توانسته بسته های کمک آموزشی را برای بچه های مدرسه که نیازمندند و گوشی ندارند، فراهم کند.

خانم خانی گفت :با توجه به اینکه مدرسه اش در حاشیه ی دولت آبادِ کرمانشاه است و بسیاری از دانش آموزان این محله توان مالی بالایی ندارند،حتی تعدادی هم که گوشی دارند،با چند نفر از خواهر یا برادرهاشون شراکتی از شاد استفاده میکنند، سعی کردم در کنار کار مدیریت بر کلاس ها در فضای مجازی و کمک به یادگیری دانش آموزان، تمهیداتی برای دانش آموزان فاقد گوشی فراهم کنیم. چون امکان تهیه گوشی برای بچه ها مقدور نبود، بنابر این تدریس دبیران را بصورت جزوه و سی دی، به صورت بسته های آموزشی درآوردیم و با همکاری همکارانم،این بسته ها را در اختیار دانش آموزان فاقد گوشی قرار دادیم.

او در کنار تعلیم و تربیت و پیشرفت تحصیلی دانش اموزانش،به فضای بی روح مدرسه نیز توجه داشته و با کاشتن درختان مثمر و گل های خوشبو در حیاط و خط کشی محیط ورزشی دانش آموزان ، رنگ کردن اتاق دفتر دبیران و رنگ کردن میز و صندلی های کهنه و فرسوده ، زیبایی خاصی به این دبیرستان محروم داده و امیدی به شاگردانش. اینها بخشی از کارهای این مدیر دلسوز و پرتلاش است که برای این مدرسه انجام داده است.

فروزان خانی باهمکاری همکارانش، حالا مدرسه بی روح خود رابا رنگ ولعابی نو، جانی دوباره بخشیده و فضای مدرسه را زیبا ساخته و برای دانش آموزانش، آماده کرده و با خرید مواد ضد عفونی و ماسک و تنظیم میزو نیمکت های مدرسه به منظور رعایت فاصله گذاری اجتماعی میخواهد سال تحصیلی پر از سلامتی و شور و نشاط و امید را برای شاگردان محروم و نیازمند به توجه و عشق و محبت رقم بزند.

برایش آرزوی سلامتی و موفقیت در راه خدمت به کشورش داریم.

اخبار مشابه
دلیل افزایش قیمت مرغ در کرمانشاه چیست؟
دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از بیش از ۱۰ کشور دنیا دانشجو پزشکی دارد
برگزاری سومین جلسه کشت پاییزه در شهرستان کرمانشاه
آئین افتتاح مدرسه ۹ کلاسه روانشاد حاج محمد فرزایی
«سراب نیلوفر» در آستانه خشک‌شدن است
مورد قلع و قمع ساخت و سازهای غیرمجاز و اعاده وضع به حال سابق در اراضی کشاورزی شهرستان کرمانشاه
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.