در اولین کمیسیون ماده 42 قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد در سال 1403، پرونده چهارده واحد تولیدی مورد بررسی قرار گرفت.

 

به گزارش نسیم کرمانشاه و به نقل از روابط عمومی اداره کل استاندارد استان کرمانشاه، در این کمیسیون که با حضور مدیرکل استاندارد استان، نماینده دادگستری، نمایندگان سازمان حمایت تولیدکنندگان و مصرف کنندگان، اتاق بازرگانی و اتاق تعاون برگزار شد، پرونده های مربوط به چهارده واحد تولیدی مطرح شد و پس از بررسی کارشناسی، تصمیمات در کمیسیون ابلاغ گردید.

 

طبق ماده ۴۱ قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد، در صورتی که واحدهای تولیدی و خدماتی دارای پروانه کاربرد علامت استاندارد یا تأییدیه از سازمان ملی استاندارد اقدام به تولید کالا یا خدمات پایین‌تر از کیفیت استاندارد کند، موضوع در کمیسیون ماده ۴۲ این قانون تصمیم گیری می‌شود.

 

گفتنی است کمیسیون ماده ۴۲ با ترکیب اعضا مشخص شده در قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد، حسب مورد تشکیل و به موارد تخطی مشخص شده در این قانون رسیدگی می کند و با ملاحظه شرایط و امکانات خاطی و دفعات تخلف، در صورت احراز جرم، مراتب را به مرجع قضایی ذیصلاح ارجاع می دهد.

 

در سایر موارد مصوبات کمیسیون شامل تذکر و اخطار، اخذ تعهد، جریمه متناسب با تخلف، جمع آوری محصول از سطح بازار، الزام به بهسازی و اصلاح، فروش فرآورده های توقیفی، امحاء کالا، و تعطیل واحد تولیدی یا خدماتی می باشد.