مدیرکل امور اقتصاد و دارایی استان کرمانشاه از صدور بیش از ۳۶ هزار مجوز در استان کرمانشاه در درگاه ملی مجوزها از ابتدای سال ۱۴۰۱ تاکنون خبر داد.

به گزارش نسیم کرمانشاه و به نقل از روابط عمومی امور اقتصاد و دارایی استان کرمانشاه؛ محمود رشیدی اقدام اظهار داشت: یکی از اقدامات امید آفرین دولت در راستای بهبود محیط کسب و کار، راه اندازی درگاه ملی مجوزها می باشد که کمک شایانی به این بخش نموده است.

 

وی گفت: متقاضیان کسب و کار در گذشته برای اخذ مجوز با دشواری های زیادی مواجه بودند که با صرف زمان و هزینه طولانی تلاش آنها برای کسب مجوز نتیجه رضایت بخشی در بر نداشت و بسیاری از متقاضیان از اخذ مجوز نیز منصرف می شدند.

 

مدیرکل امور اقتصاد و دارایی استان کرمانشاه بیان کرد: در حال حاضر فرآیند صدور مجوز برای کسب و کارها در درگاه ملی مجوزها به سهولت انجام می شود به گونه ای که مراحل طولانی گذشته به صورت غیر حضوری و کاملا الکترونیکی انجام می شود.

 

وی افزود: متقاضیان به صورت کاملا شفاف از شرایط و مدارک و زمان و هزینه لازم برای صدور مجوز کسب و کار آگاهی پیدا می کنند و امکان پشتیبانی و پیگیری از زمان ثبت درخواست تا زمان صدور مجوز هم وجود دارد.

 

رشیدی اقدم در ادامه تاکید داشت: در درگاه ملی مجوزها برای متقاضیان کسب و کار شناسه یکتا صادر می شود که این شناسه کاملا برای افراد متقاضی به صورت اختصاصی صدور و تمامی ارگان های نظارتی فقط می توانند این کد را از صاحبان کسب و کار مطالبه نمایند.

 

وی در خصوص عملکرد استان کرمانشاه در درگاه مجوزها نیز گفت: از ابتدای راه اندازی این سامانه در فروردین ماه سال ۱۴۰۱ تاکنون تعداد ۳۶ هزار و ۳۳۸ مجوز در سه بخش خانگی، اصناف و سایر دستگاه ها صادر گردیده است.

 

مدیر کل امور اقتصاد و دارایی استان کرمانشاه ادامه داد: در بخش مشاغل خانگی ۱۷ هزار و ۳۵۶ مجوز صادر شده که بیشترین درخواست ها مربوط به قالی بافی و خیاطی بوده و در بخش اصناف نیز ۸ هزار و ۵۳۹ مجوز صادر که بیشترین مجوز در رابطه با خرده فروشی پوشاک و بنگاه املاک است.

 

وی در پایان گفت: در بخش سایر مجوزها در دیگر دستگاه ها نیز ۱۰ هزار و ۴۴۳ مجوز صادر شده که بیشترین آنها مربوط به تأسیس واحد‌های تولیدی و صنعتی و همچنین کارت عضویت دامداری روستایی می باشد.