محصولات فاقد استاندارد و جعل علامت استاندارد در کرمانشاه شناسایی و توقیف گردید.

دکتر محمد محمدنژاد معاون ارزیابی انطباق استاندارد کرمانشاه با اعلام این خبر گفت: در راستای نظارت بر کالاهای موجود سطح بازار و نیز به منظور حفظ حقوق مردم و صیانت از ایمنی و سلامتی مصرف کنندگان و تولید کنندگان، ۹۳ کارتن فرآورده کیک در یکی از مراکز توزیع عمده کالا به دلیل جعل علامت استاندارد ملی و تولید بدون مجوز پروانه کاربرد علامت استاندارد توقیف و جمع آوری شد.

وی تصریح کرد: در این بازرسی ها که توسط کارشناسان این اداره کل صورت می گیرد، با عرضه کنندگان کالاهای مشمول مقررات استاندارد اجباری فاقد علامت استاندارد و مغایر با الزامات استاندارد، مطابق قوانین و مقررات جاری سازمان برخورد می‌شود. ایشان همچنین گفت: طبق قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد، تولید، تمرکز و عرضه کالاهای مشمول استاندارد اجباری، بدون اخذ پروانه کاربرد علامت استاندارد جرم است.

محمدنژاد در پایان افزود شهروندان در هنگام خرید می‌توانند با ارسال کد ۱۰ رقمی درج شده زیر نشان استاندارد به سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۵۱۷ از صحت علامت استاندارد و کیفیت محصول خریداری شده مطمئن شوند. همچنین در صورت غیراستاندارد بودن کالای خریداری شده نیز امکان شکایت وجود دارد. در صورتی که کالای مشمول استاندارد اجباری با نشان استاندارد مشکلی داشته باشد، خریدار می‌تواند از طریق سایت سازمان ملی استاندارد یا اداره کل استاندارد یا تماس با شماره ۰۸۳۴۵۱۷۰۰۰۰ شکایت خود را مطرح کند.