سومار می‌تواند پرویزخان دوم کرمانشاه باشد  

  پرینت
سومار می‌تواند پرویزخان دوم کرمانشاه باشد  
شناسه خبر : 19096 | تاریخ انتشار : 24 دی 1400 - 9:59 |
رئیس اتاق بازرگانی کرمانشاه بر لزوم تمرکز بیشتر بر ظرفیت مرزهای کرمانشاه با بخش عربی عراق خصوصا مرز سومار تاکید کرد و گفت: سومار می‌تواند پرویزخان دوم استان کرمانشاه باشد.

 

 

 

 

 

 

 

 

به گزارش نسیم کرمانشاه، کیوان کاشفی، در جلسه کارگروه توسعه صادرات استان با بیان اینکه اکنون عمده صادرات ایران به عراق به سمت بخش عربی سوق پیدا کرده، افزود: از همین رو باید در استان کرمانشاه هم تمرکز بیشتری بر مرزهای بخش عربی داشته باشیم.

رئیس اتاق کرمانشاه از ظرفیت محدود بازار صادراتی اقلیم کردستان عراق که شامل چند استان است یاد کرد و گفت: در بخش عربی عراق بازار گسترده‌تری پیش رو داریم.

وی خسروی و خصوصا سومار با وجود ظرفیت‌های متعدد و دسترسی مناسب که تا مرکز عراق دارند را از مهمترین مرزهای استان دانست که برای ارتباط بیشتر با عراق باید تقویت شوند.

کاشفی از سومار به عنوان مرزی منحصر به فرد یاد کرد که می‌تواند پرویزخان دوم کرمانشاه باشد و جای خود را در عرصه تجارت بین ایران و عراق باز کند.

وی با بیان اینکه سومار می‌تواند تا سه برابر مهران صادرات داشته باشد، اضافه کرد: پتانسیل‌های تجاری سومار از مرزهای مشابه مانند مهران و چزابه بیشتر است.

عضو هیات رییسه اتاق ایران با تاکید بر لزوم حل مشکلات مرز سومار و فراهم کردن زیرساخت‌های لازم مانند راه دسترسی، فیبر نوری و … در این مرز، خاطرنشان کرد: حضور بخش خصوصی نیز باید در گمرک سومار بیشتر شود.

وی در ادامه با اشاره به لزوم فراهم کردن زیرساخت‌های HSE برای شرایط بحران و حوادث در مرزهای مهم استان، عنوان کرد: این کار حتما باید از طریق بخش خصوصی صورت بگیرد.

وی معتقد است، اگر قرار باشد این بخش توسط مجموعه‌های دولتی و شبه دولتی راه‌اندازی شود، تنها منجر به اخذ هزینه اضافه از فعالین اقتصادی می‌شود و نتایج مثبتی نخواهد داشت.

موضوع دیگری که کاشفی به آن اشاره کرد و تاثیر خود را بر وضعیت صادرات استان نشان داده نیز فاصله گرفتن بخشی از تجار توانمند استان از عرصه فعالیت بود و عنوان کرد: متاسفانه این امر ناشی از سخت‌گیری‌هایی است که در زمینه رفع تعهدات ارزی به تجار و بازرگانان تحمیل شده است.

  • منبع خبر : ایسنا
اخبار مشابه
تاکید بر ساماندهی پل آبشوران سه راه برق در کوتاه ترین زمان
از بزرگراه قازانچی کرمانشاه به مرز بین المللی شوشمی پاوه چه خبر؟
موادغذایی مفید برای کبدچرب
آتش سوزی ۲ دستگاه خودرو درون پارکینگ در کرمانشاه 
بهترین زمان ورزش برای افراد مبتلا به دیابت
مایکل جردن، پادشاه بسکتبال و ثروتمندترین ورزشکار تاریخ
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.