مدیرعامل بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر از رشد ۸۱ درصدی سرمایه صندوق بیمه روستائیان و عشایر در دولت سیزدهم خبر داد.

به گزارش نسیم کرمانشاه؛ نشست خبری مدیرعامل بیمه روستائیان و عشایر با اصحاب رسانه سراسر کشور امروز (۱۸ بهمن‌ماه) به صورت ویدئو کنفرانسی برگزار شد.

 

” بیت‌الله برقراری ” در ابتدای این نشست با تبریک ایام‌ الله دهه فجر و چهل‌و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهار کرد: صندوق بیمه روستائیان و عشایر از سال ۱۳۸۴ در راستای اجرای اصل ۲۹ قانون اساسی وارد عرصه خدمت شد.

 

وی سه خدمت اصلی این صندوق را پرداخت هزینه بازنشستگی، ازکارافتادگی و فوت، و سه مزیت این صندوق را پرداخت ۷۰ درصد حق بیمه شرکای اجتماعی، داشتن صرفه اقتصادی در پرداخت بیمه برای بیمه شدگان و نقل و انتقال سوابق بیمه در صندوق‌های بیمه‌ای عنوان کرد.

 

به گفته برقراری در دولت سیزدهم ۴۵ اقدام راهبردی مهم در حوزه صندوق بیمه روستائیان و عشایر انجام شده است که این صندوق در مسیر پویایی و بالندگی حرکت کند.

 

مدیرعامل بیمه روستائیان و عشایر از جمله این اقدامات را برنامه‌های راهبردی مبتنی بر محاسبات بیمه‌ای، تمدید بیمه شده‌های جدید، جذب ۸۰۰ هزار نفر بیمه‌شده جدید در کشور، رشد ۱۶۵ درصدی حقوق مستمری‌بگیران در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال۱۴۰۰، افزایش ۴۱ درصدی پوشش بیمه‌ای زنان، افزایش سطوح درآمدی صندوق، انعقاد تفاهم‌نامه‌های متعدد با دستگاه‌ها، تعامل با ذی‌النفعان حاکمیتی، ارتقا سطح آموزشی کارکنان و کارگزاران در غالب مهارت‌های شغلی، ارتقا و رشد بهره‌وری مالی صندوق، ارتقا سرمایه انسانی و استفاده از ظرفیت نخبگان عنوان کرد.

 

وی در گوشه‌ دیگری از سخنانش، به رشد ۸۱ درصدی سرمایه صندوق بیمه روستائیان و عشایر در دولت سیزدهم اشاره کرد و گفت: وضعیت صندوق در حوزه سرمایه‌گذاری نیز مطلوب و کاملا شفاف است و فعالیت صندوق دردسترس مردم، و سرمایه‌گذاران قرار دارد.

 

برقراری در ادامه با اشاره به افزایش تسهیلات پرداختی به مستمری بگیران این صندوق در سال۱۴۰۲ نسبت به سال قبل نیز گفت: در سال گذشته ۱۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه برای پرداخت به مستمری بگیران در نظر گرفته شد و در سال‌جاری و در مرحله سوم پرداخت تسهیلات نیز ۲۰ میلیارد تومان در سطح کشور تخصیص یافت که تا پایان اسفند‌ماه پرداخت خواهد شد.

 

به گفته مدیرعامل بیمه روستائیان و عشایر ۱۸۰۰ کارگزاری در سطح کشور وجود داشت که با ساماندهی انجام شده این تعداد به ۱۶۰۰ کارگزاری کاهش یافت.

 

وی در پایان حداقل سن برای استفاده از پوشش بیمه‌ای صندوق روستائیان و عشایر را ۱۸ و حداکثر سن را ۵۰ سال عنوان کرد.