مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کرمانشاه گفت: خیرین بزرگ‌ترین سرمایه‌های تولید امید و نشاط در نظام آموزشی کشور می باشند.

به گزارش نسیم کرمانشاه به نقل از روابط عمومی؛ در طی نشستی صمیمانه مجموعه مدیریتی این اداره کل و اعضای مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان با استاندار کرمانشاه، مرزبان نظری عنوان نمود: امروز کرمانشاه به‌عنوان یازدهمین استان کشور در بحث سرانه آموزشی، بالاتر از میانگین کشور قرار دارد که این امر حاصل تلاش خیرین نیک‌اندیش و همکاران زحمتکش در اداره کل نوسازی مدارس استان کرمانشاه می‌باشد.

وی با تلاش‌های صورت‌گرفته پس از زلزله سال ۹۶ استان افزود: در زلزله کرمانشاه ۷۲ مدرسه آسیب دیدند که امروز ۳۶۷ مدرسه با هزار و ۳۸۰ کلاس درس و با اعتبار ۲۲۸ میلیارد تومان و زیر بنای یک‌صد و هجده هزار و ۱۷۴ مترمربع ساخته و به بهره‌برداری رسیده است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کرمانشاه اعلام کرد: در استان کرمانشاه ۳۸۸ خیر نیک‌اندیش مدرسه‌ساز مشغول به امر مقدس مدرسه‌سازی هستند که از این تعداد ۲۵۶ نفر خیر مرد و ۶۵ نفر خیر خانم و ۶۷ خیر نیز حقوقی هستند.
وی با اشاره به اینکه سرانه فضای آموزشی استان کرمانشاه بعد از زلزله کرمانشاه از ۵.۷ به ۶.۴۱ مترمربع افزایش یافت، اظهار نمود: علاوه بر ۲۲۸ میلیارد تومان کمک خیرین نیک‌اندیش، تا کنون مبلغ ۲۴۰ میلیارد تومان اعتبارات دولتی نیز هزینه شده است که متأسفانه اعتبارات استانی جهت تأمین فضاهای آموزشی استان بسیار محدود بوده که امید است در آینده دراین‌خصوص شاهد اتفاقات مثبتی به نسبت گذشته باشیم.

نظری با اشاره به اصلاح سیستم‌های گرمایشی مدارس استان گفت: یکی از مأموریت‌های مهم این اداره کل تجهیز مدارس به سیستم‌های گرمایشی ایمن است که تا کنون دو هزار و ۹۰ مدرسه با ۶ هزار و ۴۳۴ کلاس درس، با اعتباری بالغ بر ۹۰ میلیارد تومان به سیستم گرمایشی ایمن، استاندارد و مدرن مجهز شده‌اند.

در ادامه حاج غلامحسین افتخاری رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان ضمن تقدیر از استاندارد کرمانشاه جهت برگزاری این جلسه عنوان نمود: زمانی که خیری برای ساخت یک مدرسه اقدام می‌نماید و سپس مدارس دوم، سوم و بعدی خود را می‌سازد تنها یک دلیل بیشتر وجود ندارد و آن عملکرد مثبت، با صداقت و رویه روشن مجموعه اداره کل نوسازی مدارس استان می‌باشد.
وی با بیان اینکه امروز نوسازی مدارس استان کرمانشاه مورد اعتماد تمام خیرین مدرسه‌ساز استان است از تلاش‌های گسترده این اداره کل در ساخت ایمن و استاندارد مدارس استان تقدیر و تشکر نمود.