معاون برنامه ریزی و مهندسی شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه از تقویت سیستم GIS در فرآیندهای مهندسی این شرکت خبر داد.

 

به گزارش نسیم کرمانشاه؛ مهندس کریم احمدی اظهار داشت: در چند سال اخیر فعالیت مهندسی منسجمی در توزیع برق کرمانشاه صورت گرفته تا سیستم GIS به عنوان سیستم مکانی و محور خدمات گسترده و متنوع توزیع انرژی برق محسوب گردد.

 

وی گفت: در صنعت برق با توجه به ناترازی های موجود در حوزه انرژی الکتریکی اعمال خاموشی امری اجتناب‌ناپذیر می باشد که با استفاده از سیستم اطلاعات مکانی GIS این امر به سهولت محقق شده است.

 

معاون برنامه ریزی و مهندسی شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه بیان داشت: اطلاع از برنامه های اعمال خاموشی برای هر مشترک می تواند به شدت دارای اهمیت باشد تا برنامه های روزانه خود را با خاموشی های احتمالی انطباق دهد و بخصوص اینکه تعداد زیادی از مشترکین به ارائه خدمات به عموم مردم جامعه می پردازند.

 

وی افزود: راه اندازی چنین سیستمی پیش نیازهای قابل توجهی را طلب می کند از جمله اینکه باید با دقت بالایی خطوط تغذیه کننده هر مشترک معین گردد، چنین زیرساختی خطوط تغذیه صدها هزار مشترک را با دقت بالا شناسایی و بانک اطلاعاتی مناسب را ارائه می دهد که سیستم GIS این امکان را به خوبی فراهم نموده است.

 

مهندس احمدی در پایان اظهار داشت: در پیک تابستان سال جاری استان کرمانشاه از معدود استان هایی بود که موفق به راه اندازی سامانه اطلاع رسانی خاموشی ها از طریق GIS گردید، به صورتی که هر مشترک با وارد نمودن شناسه قبض خود از وضعیت خاموشی مطلع میشد.