مدیرکل پزشکی قانونی کرمانشاه از افزایش ۵۵۰ درصدی اعتبارات پزشکی قانونی استان نسبت به سال گذشته خبر داد.

به گزارش نسیم کرمانشاه؛ دکتر سلیم خانی در نشست خبری که با حضور خبرنگاران برگزار شد، اظهار داشت: پزشکی قانونی در صدور احکام مراجع قضایی نقش پررنگی دارد به طوری که در حال حاضر صدور رای در یک سوم پرونده‌های قضایی بر پایه نظرات پزشکی قانونی در محاکم قضایی صورت می‌گیرد.

وی افزود: در سالهای اخیر تلاش‌های بسیاری صورت گرفته تا زمان پاسخ دهی در بخش‌های مختلف آزمایشگاه، معاینات، تشریح و ژنتیک به حداقل برسد که خوشبختانه این امر تا حد زیادی محقق شد.

مدیر کل پزشکی قانونی استان بیان داشت:اجساد ارجاع شده به پزشکی قانونی ظرف دو ساعت تحویل داده می‌شوند و در سایر بخش‌ها هم نسبت به میانگین کشوری در وضعیت خوبی به سر می بریم و همچنین در بخش کمیسیون های پزشکی نیز ظرف کمتر از ۲۰ روز پاسخگو هستیم که این مدت زمان کمتر از میانگین کشوری است.

وی در ادامه گفت: از سال ۹۷ تاکنون رشد اعتبارات تخصیص یافته به این مرکز بسیار خوب و روبه رشد بوده به طوری که در سال جاری رشد اعتباری نسبت به سال قبل ۵۵۰درصد افزایش یافته است.

خانی بیان داشت: در چند شهرستان استان طی چند سال اخیر ساختمان هایی برای اقدامات پزشکی قانونی ساخته شده که ساختمان های جدید صحنه و فاز دوم جوانرود نیز در هفته قوه قضاییه افتتاح خواهد شد.

وی گفت: در کنگاور و سنقر دو زمین به ترتیب به مساحت ۶۲۲ متر و ۵۴۰مترمربع برای ساخت مرکز پزشکی قانونی در این دو شهرستان به این ارگان اختصاص داده شد که امیدواریم تا پایان سال جاری نیز این دو مرکز به بهره برداری برسد.

مدیرکل پزشکی قانونی در مورد سوله بحران کرمانشاه نیز گفت: این سوله با تلاش های صورت گرفته و همکاری شهرداری کرمانشاه به پزشکی قانونی اختصاص داده شد که پس از اعطای این سوله به پزشکی قانونی متاسفانه بیشتر قطعات آن به سرقت رفته است.

وی گفت: پس از واکاوی های بعدی مشخص شد که این سوله بحران در مالکیت مدیریت بحران استان قرار دارد و با رایزنی های انجام شده مقرر گردید که بعد از ساخت کامل این سوله در اختیار پزشکی قانونی قرار گیرد.

  • نویسنده : لیلا دلاور گلدسته