افزایش مصرف برق در کرمانشاه نسبت به سال گذشته

  پرینت
افزایش مصرف برق در کرمانشاه نسبت به سال گذشته
شناسه خبر : 24475 | تاریخ انتشار : 28 خرداد 1402 - 9:27 |
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه از رشد مصرف برق این استان همزمان با گرم‌شدن هوا نسبت به سال گذشته خبر داد.

 

به گزارش نسیم کرمانشاه، مهندس محمد مرادی اظهارداشت: استان کرمانشاه به همراه استان های ایلام و کردستان با رشد ۵۴ درصدی برق در صدر استان های با مصرف بالای برق قرار گرفت.

وی گفت: با توجه به اینکه کرمانشاه استانی صنعتی نیست بالغ بر ۸۳درصد مشترکین برق این استان را مشترکین خانگی تشکیل می‌دهند و بالارفتن دما هوا مصرف در این استان را افزایش می‌دهد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه از مشترکین بخش خانگی خواست با توجه به درصد بالای مشترکین خانگی نسبت به دیگر بخش‌ها در استفاده بهینه از مصرف برق کوتاه باشند.

وی اظهار داشت: وزارت نیرو امسال ۱۴۰برنامه عملیاتی برای عبور از دوره اوج مصرف برق در تابستان تدوین نموده است که یکی از برنامه‌های اصلی این طرح پاداش به مشترکین خوش مصرف خانگی است به طوری که اگر مشترکین نسبت به سال گذشته کاهش مصرف داشته باشند مشمول دریافت پاداش می شوند.

مهندس مرادی بیان کرد: مشترکان با کاهش مصرف برق خود می توانند در ازای کاهش هر کیلووات ساعت برق از ۲ هزار تومان تا ۵۰۰ تومان پاداش کاهش مصرف را دریافت کنند که رنج مصرفی مشترکین در سال گذشته نسبت به امسال هم در این پاداش در نظر گرفته می شود.

وی در ادامه گفت: با توجه به افزایش دمای روز چهارشنبه گذشته نسبت به روز قبل از آن ۲۸ مگاوات افزایش مصرف را در استان شاهد بودیم که این خود باعث بالا رفتن مصرف برق در استان در مقایسه با سطح کشوری بود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه الگوی تعریف شده برای استان کرمانشاه در مناطق معتدل را ۳۰۰ کیلووات عنوان کرد و افزود: این الگو برای مناطق گرمسیری استان با توجه به گرمای بیشتر یک هزار کیلوات می باشد.

وی در ادامه توصیه های برای کاهش مصرف داشت که از جمله می توان به سرویس کولر آبی، قرار دادن کولر آبی در دور کند، قرار دادن سایه بان برای کولر، استفاده بیشتر از روشنایی طبیعی با کنار زدن پرده ها و همچنین استفاده از لامپ های کم مصرف اشاره داشت‌.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه در پایان از مشترکان خانگی تقاضا کرد تا با کاهش مصرف خود مثل سال گذشته تابستانی بدون خاموشی را سپری کنیم و همچنین از پاداش خوش مصرفی وزارت نیرو بهرمند شوند.

اخبار مشابه
دلیل افزایش قیمت مرغ در کرمانشاه چیست؟
دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از بیش از ۱۰ کشور دنیا دانشجو پزشکی دارد
برگزاری سومین جلسه کشت پاییزه در شهرستان کرمانشاه
آئین افتتاح مدرسه ۹ کلاسه روانشاد حاج محمد فرزایی
«سراب نیلوفر» در آستانه خشک‌شدن است
مورد قلع و قمع ساخت و سازهای غیرمجاز و اعاده وضع به حال سابق در اراضی کشاورزی شهرستان کرمانشاه
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.