افزایش سه برابری ورزشکاران تنیس در کرمانشاه/ تنیس فقط مختص قشر مرفه نیست

  پرینت
افزایش سه برابری ورزشکاران تنیس در کرمانشاه/ تنیس فقط مختص قشر مرفه نیست
شناسه خبر : 25973 | تاریخ انتشار : 29 آذر 1402 - 22:47 |
رییس هیات تنیس شهرستان کرمانشاه از افزایش چشمگیر ورزشکاران این رشته خبر داد و گفت: ورزشکارن تنیس از 280 الی 290 نفر به حدود سه برابر در استان کرمانشاه افزایش پیدا کرده است.

 

به گزارش نسیم کرمانشاه، رضا فدایی در نشست خبری عصر امروز چهارشنبه‌ با خبرنگاران اظهار کرد: حدود ۱۰ سال پیش که کادر فعلی تنیس کرمانشاه روی کار آمد، کل داشته این رشته در استان تنها خانه تنیس با چهار زمین دو زمین مسقف و دو زمین روباز بود.

وی با اشاره به اینکه ابتدا باید دیدگاه مردم را نسبت به این رشته که آن را رشته افراد پولدار می دانستند، تغییر دهیم. گفت: به این منظور با همکاری آموزش و پرورش تنیس را به دل تعدادی از مدارس سطح شهر بردیم و مربی ها را آموزش دادیم تا دانش آموزان با آن آشنایی پیدا کنند و این اقدامات سبب افزایش سه برابری علاقمندان و مخاطبین این رشته شد.

 

به گفته فدایی بخش خصوصی وقتی روند رو به رونق این رشته را دید، برای ساخت زمین‌های جدید تنیس در استان ورود کرد و شرکت آب منطقه‌ای غرب سه زمین را احداث کردند.

وی افزود: همچنین بخش خصوصی از محل ماده ۲۷ در دهکده المپیک هشت زمین تنیس را احداث کرد تا تعداد زمین‌های این رشته در کرمانشاه رشد خوبی پیدا کند.

فدایی یکی از اقدامات انجام شده تمرکز بر روی شناخت تنیس به شهرستان ها بود. بر این اساس، در شهرستان صحنه یک زمین تنیس طبق آخرین استانداردهای این رشته احداث و تجهیزات آن را تامین کردیم. و شهرستان کنگاور باتوجه به اینکه هنوز بسیاری از شهرستان‌های استان فاقد زمین برای این رشته هستند، لذا ورزشکاران ما در سالن‌های ورزشی تمرین می‌کنند.

 

وی افزود: در شهرستان جوانرود باتوجه به ظرفیتی که در این رشته وجود داشت تلاش کردیم تا یک زمین احداث شود، اما متاسفانه به دلیل وضعیت توپوگرافی منطقه و کمبود زمین هنوز این برنامه عملی نشده است.

به گفته رئیس هیات تنیس شهرستان کرمانشاه مسابقات تنیس استانی تخت عنوان «فرنگیس نظرپور » در مرداد ماه سال آینده با همکاری اداره کل ورزش و جوانان و شهرداری کرمانشاه برگزار خواهد شد.

فدایی در پایان با بیان اینکه هزینه ۱۲ جلسه آمورش رشته تنیس برای هر هنرآموز به همراه یک مربی حدود ۵۵۰ هزار تومان است که رقم چندانی نیست. خاطرنشان کرد: برای کسی که به صورت حرفه‌ای به رشته تنیس می پردازد، خرید هر جفت کفش حدود پنج تا شش میلیون تومان و خرید یک راکت مطلوب هم حدود شش تا هفت میلیون تومان نیاز دارد، اما برای مراحل ابتدایی این رشته چنین تجهیزاتی با این کیفیت و قیمت نیاز نیست.

اخبار مشابه
تاکید بر ساماندهی پل آبشوران سه راه برق در کوتاه ترین زمان
از بزرگراه قازانچی کرمانشاه به مرز بین المللی شوشمی پاوه چه خبر؟
موادغذایی مفید برای کبدچرب
آتش سوزی ۲ دستگاه خودرو درون پارکینگ در کرمانشاه 
بهترین زمان ورزش برای افراد مبتلا به دیابت
مایکل جردن، پادشاه بسکتبال و ثروتمندترین ورزشکار تاریخ
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.