سرپرست مخابرات منطقه کرمانشاه از افتتاح پنج پروژه کلان با اعتباری بالغ بر یکصد میلیارد تومان در دهه فجر خبر داد.

به گزارش نسیم کرمانشاه، حمیدرضا امیری در نشست خبری با خبرنگاران اظهار داشت: در استان کرمانشاه ۵۰۰ هزار شماره تلفن ثابت وجود دارد و همچنین ۸۰۰ سایت تلفن در سطح استان فعال می باشد.

وی گفت: به مناسبت دهه فجر یکصد میلیارد تومان پروژه در سطح استان افتتاح خواهد شد که این اعتبار پنج پروژه کلان و چندین پروژه خرد دیگر را شامل می شود.

سرپرست مخابرات منطقه کرمانشاه ادامه داد: در حال حاضر ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار مشترک همراه اول در استان بوده که سهم بازار همراه اول در استان ۶۴ درصد می باشد.

وی افزود: در حال حاضر زیرساخت های مرتبط با دو سایت ۵g در استان فراهم شده که بنا به دلایلی در حال حاضر افتتاح نشده است و در آینده ای نزدیک افتتاح خواهد شد.

امیری بیان کرد: کرمانشاه جزو استان های با سرقت بالای تجهیزات و سیم های تلفن ثابت بشمار می رود که بسیاری از مسیرها ایمن شده اما هنوز هم سرقت وجود دارد.

وی به مطالبات شرکت مخابرات از اشخاص حقیقی و ارگان های دولتی اشاره داشت و افزود: مطالبات همراه اول ۳۰ میلیارد تومان بوده و شرکت ایرانسل نیز حدود ۳۰ میلیارد تومان طلب دارد.

سرپرست مخابرات منطقه کرمانشاه بیان داشت: در حال حاضر تلفن ۲۰ هزار مشترک به خاطر سرقت ها قطع بوده و طی سال جاری ۱۲ میلیارد تومان برای بازسازی سرقت ها هزینه شده است.

وی نصب آنتن یکی از چالش های مخابرات استان دانست و گفت: به دنبال نصب آنتن های مخابراتی می باشیم که در این زمینه معارضان زیادی برای نصب دکل ها وجود دارد و با توجه به شایعات مردم مخالف نصب دکل در منطقه خود می باشند.

امیری ادامه داد: توسعه ارتباطات در روستاها بر عهده دولت می باشد و دولت توسعه اینترنت در نقاط روستایی را متقبل شده که دولت از محل اعتبارات خود در حال راه اندازی زیرساخت ها و سایت ها می باشد.

وی گفت: در استان ۶ هزار و ۵۰۰ کیلومتر فیبر نوری پایه گذاری شده که از زیرساخت های مهم کشور بشمار می رود و شرکت مخابرات به دنبال گسترش و توسعه فیبرنوری بوده که در حال حاضر ۲ هزار مشترک خانگی به این شبکه اضافه شدند که برای سال آینده پیش بینی می شود ۵ هزار مشترک به این مقدار کنونی افزوده شود.

سرپرست مخابرات منطقه کرمانشاه تاکید داشت: تعرفه های پایین تلفن باعث عدم توسعه شده و با ثابت ماندن تعرفه ها در سال های اخیر نرخ تلفن های همراه و ثابت افزایش نیافته است.

وی در پایان گفت: پر چالش ترین مشکل در مخابرات پایین بودن تعرفه ها و همچنین بالا بودن سن نیرو ها و بروز نبودن آنها با تجهیزات روز می باشد که با توجه به قانون دولتی و بازنشستگی تا سن ۶۵ سالگی از تغییر نیرو ها معذور می باشیم.

  • نویسنده : محمد فرجی کاشانتویی