همزمان با روز جهانی تایید صلاحیت سه آزمایشگاه نهاد ارزیابی انطباق در استان کرمانشاه افتتاح گردید.

به گزارش نسیم کرمانشاه؛ امروز یکشنبه ۲۰ خرداد ماه همزمان با روز جهانی تایید صلاحیت سه آزمایشگاه نهاد ارزیابی انطباق در استان کرمانشاه و با حضور دکتر محمدنژاد معاون ارزیابی انطباق و مهندس جمشیدی رئیس اداره تایید صلاحیت و سیستم‌های مدیریت کیفیت استاندارد کرمانشاه افتتاح شد.

 

در آیین افتتاح این آزمایشگاه ها دکتر محمدنژاد اظهار داشت: آزمایشگاه های دانش بنیان پویا نیرو، آزمایشگاه سازه آزمای پارسیان و آزمایشگاه مرکزی دانشگاه رازی که طی چند ماه اخیر موفق به دریافت گواهینامه ISO/IEC17025 از مرکز ملی تایید صلاحیت شده‌اند، آغاز به کار نمودند.

 

وی گفت: در روز جهانی تایید صلاحیت ۱۲۶ آزمایشگاه در سراسر کشور افتتاح شده که از این تعداد ۴ آزمایشگاه در استان کرمانشاه افتتاح می شود که سه آزمایشگاه امروز و یکی دیگر نیز طی روزهای آتی افتتاح خواهد شد.

 

معاون ارزیابی انطباق اداره استاندارد استان کرمانشاه بیان داشت: این آزمایشگاه ها پس از طی مراحل قانونی و ارزیابی کارشناسان مرکز ملی تأیید صلاحیت ایران موفق به دریافت گواهی تأیید صلاحیت بر اساس استاندارد ISO/IEC 17025 شدند و می توانند با بکارگیری تجهیزات آزمایشگاهی جامع و پیشرفته درد دامنه پیاده‌سازی سیستم مدیریتی و فنی آزمایشگاه ها در جهت ارتقاء کیفیت محصولات و بر اساس استانداردهای ملی گام موثر و مثبتی در استان بردارند.

 

مهندس جمشیدی رئیس اداره تایید صلاحیت و سیستم‌های مدیریت کیفیت استاندارد کرمانشاه در ادامه بیان داشت: روز نهم ژوئن برابر با ۲۰ خرداد ماه را به تمامی نهادهای ارزیابی انطباق استاندارد تبریک گفت و اظهار داشت: همزمان با این روز ۱۲۶ نهاد ارزیابی انطباق در سراسر کشور افتتاح شدند.

 

وی گفت: این نهادها در سه ماه اخیر موفق به دریافت گواهینامه ۱۷۰۲۵ از مرکز ملی تایید صلاحیت که چهار مورد مربوط به کرمانشاه می باشند و سه آزمایشگاه افتتاح و یک مورد دیگر نیز در دستور کار قرار دارد.

 

رئیس اداره تایید صلاحیت و سیستم‌های مدیریت کیفیت استاندارد کرمانشاه گفت: سه آزمایشگاه استان کرمانشاه به نام‌های آزمایشگاه دانش بنیان پویا نیرو (دامنه برق و الکترونیک)، آزمایشگاه سازه آزمای پارسیان (دامنه مصالح ساختمانی) و آزمایشگاه مرکزی دانشگاه رازی (دامنه صنایع غذایی و کشاورزی) افتتاح شدند.