رئیس هیات ورزش های روستایی و بازیهای بومی محلی استان کرمانشاه از آغاز مسابقات جام پرچم در یازدهم بهمن ماه سال جاری در استان خبر داد.

 

به گزارش نسیم کرمانشاه؛ زهرا کشتمند در نشست خبری با خبرنگاران اظهار داشت: مسابقات جام پرچم در سال گذشته فقط در رشته مینی فوتبال در دو بخش بانوان و آقایان برگزار شد که ۲۲۰۰ تیم در این مسابقات شرکت کردند و تیم های برتر استان آبان امسال به مسابقات کشوری اعزام شدند.

 

وی گفت: در سال جاری دومین دوره مسابقات جام پرچم برگزار می شود که این مسابقات در سه رشته مینی فوتبال، کاراته و پرتاب وزنه برگزار خواهد شد.

 

رئیس هیات ورزش های روستایی و بازیهای بومی محلی استان بیان کرد: مسابقات جام پرچم امسال به نوعی کشف استعدادهای روستائیان بشمار می آید که با پیش بینی های صورت گرفته و با توجه به حضور ۲۲ هزار نفری در سال گذشته پیش بینی می شود امسال با اضافه شدن دو رشته دیگر شاهد حضور بیش از ۳۰ هزار نفر شرکت کننده در این رقابت ها خواهیم بود.

 

وی افزود: مسابقات سال جاری از یازدهم بهمن ماه استارت خواهد خورد ابتدا در سطح روستاها، دهیاری‌ها، بخش ها و شهرها برگزار خواهد شد و نفرات و تیم های برگزیده در سطح شهرستان به رقابت خواهد پرداخت و در آخر نیز مسابقات در سطح استان برگزار خواهد شد که ورزشکاران و تیم های برتر به مسابقات کشوری اعزام خواهند شد و مستقیما به اردوهای تیم ملی دعوت خواهند شد.

 

کشتمند در ادامه اظهار داشت: این مسابقات رایگان بوده که ورزشکاران و تیم های علاقمند می توانند با مراجعه به سامانه این مسابقات به نشانی: www.varzeshrosta.ir در قسمت مربوطه و پس از دریافت تاییدات منظور شده بطور رایگان صحبت نام کنند و در مسابقات شرکت کنند.

 

وی گفت: اجرای طرح راه اندازی خانه های ورزش روستایی از چند سال پیش در دستور کار قرار گرفته که احداث خانه های ورزش روستایی با همکاری شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر و وزارت ورزش و جوانان از چند سال پیش با هدف ایجاد شادی و نشاط در بین جوانان روستایی، جلوگیری از سوق یافتن آنها به سمت آسیب های اجتماعی و جلوگیری از مهاجرت روستانشینان به شهرها انجام گرفت.

 

رئیس هیات ورزش های روستایی و بازیهای بومی محلی استان ادامه داد: در این طرح خانه های ورزش در اماکن بلااستفاده موجود در روستاها راه اندازی می شود و ما نیز آنها را با کمک شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر و اداره کل ورزش و جوانان با وسایل ورزشی تجهیز خواهیم کرد.

 

وی در ادامه بیان کرد: برای احیا، ساخت و فعالیت های شادی و نشاط روستاییان اقلامی در اختیار روستاها قرار می گیرد تا برای فعالیت های ورزشی زمان زیادی را برای رسیدن به شهر طی نکنند که بدین منظور تعدادی وسایل ورزشی در اختیار آنها قرار گرفته است.

 

کشتمند در پایان با اشاره به نقش رسانه ها در ترویج ورزش، از رسانه های خصوصا رسانه‌ها و خبرنگاران تخصصی ورزشی قدردانی کرد و گفت: اطلاع رسانی در زمینه این مسابقات بر عهده رسانه‌هایی است که همواره حامی ورزش به دنبال توسعه ورزش هستند و امیدواریم امسال نیز این رسانه ها در کنار ما این رقابت های معتبر را که می تواند سبب شور و نشاط در جامعه خصوصا در روستاها را اطلاع رسانی نمایند.

  • نویسنده : محمد فرجی