سخت است اگر بگویم برای حداقل ها هم باید بجنگیم و بنویسیم و مطالبه گر باشیم ، یکی از این مطالبات حداقلی مردم شهر مرزی پاوه آسفالت مسیر دسترسی به دو پارک طبیعی و خدادادی " ویمیر "و " هانه‌برالو"   و تامین روشنایی معابر مسیر آن می باشد.

شهروندان پاوه اعم از باغداران مسیر فوق ، عشایر ، دامداران، گردشگران و همه ی مردم برای فراغت از خستگی کار روزانه به این پارک ها مراجعه می کنند تا دمی استراحت کنند و بیاسایند . همه می دانیم پارک های عمومی شهر پاوه جوابگوی جمعیت شهرستان و گردشگران نیست و اگر این دو پارک طبیعی و باغات مردم نباشند ، مردم و گردشگران در تامین امکانات رفاهی خود ناتوان می مانند.

 

شهرداری پاوه با کمک دیگر نهادها ازجمله فرمانداری ، راهداری و شهرسازی می تواند این پروژه ها را تعریف و اجرا نماید تا به روند روبه رشد و توسعه پایدار شهر پاوه کمک کند.

شورای شهر پاوه نیز با کمک و مشاوره و حمایت امام جمعه پاوه و با همراهی نماینده مردم شریف منطقه در مجلس شورای اسلامی برای جذب اعتبار و بودجه عمرانی و توسعه شهر پاوه در سطح ملی و استان رایزنی کند تا این بودجه بازوی محرکه ی شهرداری باشد و شهرداری بتواند این پروژه ها را به سرانجام برساند.

 

شایان ذکر است بعضی از بدخواهان و حسودان توسعه پایدار شهر پاوه از اینکه این دو خیابان یا جاده مسیر دسترسی آسفالت و معابر آن به روشنایی نسبی ای دست یابند نگران و ناراحت اند و به بهانه هایی ازجمله جنگی اعلام کردن جاده های فوق ، مانع دست یابی مردم شهر پاوه به امکانات حداقلی می شوند. این درحالی است که تمامی جاده های دسترسی به دامنه و قله های کوه شاهو در منطقه آسفالت شده و فقط این دو مسیر که چسپیده به شهر پاوه است ، آسفالت نشده اند.

 

مردم شهرستان پاوه بیش از اینها بر گردن انقلاب و جمهوری اسلامی حق دارند چرا که مردم شهر پاوه انقلابی ترین مردم استان کرمانشاه بوده اند و در جنگ هشت ساله هم بیشترین شهید و جانباز و اسیر داده اند  و رزمنده های سرافراز پاوه ای نمادی از مقاومت و جانفشانی های دفاع مقدس هستند ، حیف است جواب این همه ازخودگذشتگی و ایثار را با بی مهری بدهیم و توسعه و آبادانی و رفاه نسبی را برای شهروندان پاوه فراهم نکنیم.

 

شورای شهر پاوه باید پاوه را به عنوان یک شهر فرهنگی با پتانسیل مرزی بودن و گردشگر پذیر بودن معرفی کند تا برای این پتانسیل ها ، امتیازاتی ویژه از سازمان برنامه و بودجه استان و دیگر نهادها ازجمله وزارت کشور بگیرد.

  • نویسنده : دکتر محمد آشنا عباس منش