مدیر بسیج حقوقدانان و رییس ستاد هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه آثار جنایت‌های آمریکا در تاریخ انقلاب اسلامی مشهود است، گفت : دخالت‌های مستقیم و غیرمستقیم آمریکا در جنگ تحمیلی و ۱۷ هزار شهید ترور محصول حقوق بشر آمریکایی است که باید به خوبی برای مردم تبیین و بازگو شود.

به گزارش نسیم کرمانشاه، رسول بهرامی‌پور در نشست خبری که به مناسبت هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی برگزار شد، افزود: آمریکا و اسراییل به عنوان مدعیان دروغین حقوق بشر بعد از انقلاب اسلامی و نسبت به همه مظلومان عالم اقدامات ضد حقوق بشری فراوانی انجام داده اند و امروز فلسطین یک نمایشگاه دائمی و زنده از نقض حقوق بشر آمریکایی و اقدامات غیرانسانی است.

این مسئول با اشاره به اینکه آمریکا از ابتدای انقلاب اسلامی که منافع خود را در خطر دید، ساز مخالفت خود را با انقلاب اسلامی و مردم ایران کوک کرد، اظهار داشت: سوقصد به جان مقام معظم رهبری و انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی در سال ۱۳۶۰، سند بزرگی بر جنایات آمریکا است چرا که این اقدامات ضد حقوق بشری با دخالت های مستقیم و غیرمستقیم آنها صورت گرفته است.

 

مدیر سازمان بسیج حقوقدانان استان کرمانشاه با بیان اینکه بمباران شیمیایی سردشت و شهادت ۱۱۰ کودک، شهادت رییس زندان اوین و آیت الله صدوقی از دیگر اقدامات ضد حقوق بشری آمریکا محسوب می شود افزود: حمله به هواپیمای مسافربری ایران و شهادت ۲۹۰ تن از سرنشینان آن با هیچ یک از ملاک های حقوق بشری سازگار نیست و لذا همه ما وظیفه داریم در این هفته که از ششم تا ۱۲ تیر ماه با این نام نامگذاری شده است، نسبت به تبیین افکار عمومی اقدام کنیم.

بهرامی‌پور اقناع سازی جوانان و نوجوانان را از جنایت های ضدبشری آمریکا بسیار مهم توصیف کرد و گفت : جریان استکبارستیزی یکی از گفتمان های اساسی و اصلی انقلاب اسلامی است و عنصر ماندگاری هر جریانی، قدرت تبیین و اقناع سازی است و لذا امروز ما باید بتوانیم به صورت مستند و مستدل و با یک روایتگری هنرمندانه و فناورانه، واقعیت های تاریخ را برای نسل جدید بازگو کنیم.

رییس ستاد هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی استان کرمانشاه مهمترین برنامه این هفته را روز چهارشنبه در مسجدالنبی بلوار طاقبستان و با سخنرانی استاندار کرمانشاه اعلام کرد.