عملیات احداث نخستین مدرسه ویژه دانش آموزان مبتلا به اُتیسم استان کرمانشاه با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور با مشارکت بنیاد پویانه علم با اعتبار 90 میلیارد ریال با زیر بنای 1035 متر مربع در زمینی به مساحت 3500 متر مربع در دولت آباد شهر کرمانشاه کلنگ زنی شد.

به گزارش نسیم کرمانشاه؛ این مدرسه قرار است با اعتبار ۹ میلیارد تومان و زیربنای هزار و ۳۵ مترمربع ساخته شود که نیمی از اعتبار آن توسط عبدالله باباخانی، بنیان‌گذار بنیاد پویانه علم و خیر مدرسه‌ساز ساکن آلمان تامین و نیمی دیگر از سوی دولت و مجمع خیران استان کرمانشاه پرداخت می‌شود، ساخته شود.

عبدالله باباخانی مدیرعامل بنیاد پویانه علم در مراسم کلنگ زنی این مدرسه که به صورت ارتباط تصویری حضور داشت، گفت: بنیاد خیریه پویانه علم تا کنون به ۲ هزار و ۹۵۴ دانش آموز و دانشجو نخبه در مناطق محروم کشور کمک کرده است.
وی افزود: تاکنون در کرمانشاه ۱۳ مدرسه و در کشور ۲۸ مدرسه به همت این موسسه ساخته شده است و برای احداث مدرسه دانش آموزان اَُتیسمی در کرمانشاه نیز ۴ و نیم میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته ایم.
معاون وزیر و رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور نیز در این مراسم با بیان اینکه این مدرسه۶۴ مین مدرسه اُتیسمی در کشور است که ساخته میشود، گفت: در کشور نیازمند احداث ۲۵۰ مدرسه اتیسمی هستیم.
وی افزود: تا کنون ۴۰۰ کلاس درس برای دانش آموزان اتیسمی در کشور ساخته شده است.

مدیرکل نوسازی مدارس استان کرمانشاه هم اظهار کرد: در جریان زلزله آبان ۹۶، ۷۸ مدرسه استان کرمانشاه تخریب شد اما به‌جای آن ۳۲۰ مدرسه با هزار و ۲۰۰ کلاس درس و اعتبار ۳۵۰ میلیارد تومان ساخته شد که ۱۵۵ میلیارد تومان آن توسط خیران مدرسه‌ساز کشور پرداخت شد که یک اقدام بی‌نظیر است.

مرزبان نظری افزود: طی این مدت سرانه آموزشی استان از ۵.۷ به ۶.۴ متر مربع رسیده و به‌زودی هم جشن اصلاح سیستم گرمایشی مدارس استان برگزار خواهد شد.

لازم به ذکر است مدرسه دانش اموزان اُتیسمی در کرمانشاه طی ۱۲ ماه به بهره برداری خواهد رسید.