کرمانشاه بالاترین میزان پرداخت و ایجاد اشتغال تسهیلات مشاغل خانگی در کشور را دارد

  پرینت
شناسه خبر : 21675 | تاریخ انتشار : 10 شهریور 1401 - 10:20 |
در ارزیابی انجام شده از پرداخت و اشتغال ایجادی تسهیلات حمایتی مشاغل خانگی توسط دبیرخانه ساماندهی مشاغل خانگی کشور، کرمانشاه در 5 ماهه اول سال جاری بیشترین میزان جذب و ایجاد اشتغال در بین استان های کشور داشته است.

 

به گزارش نسیم کرمانشاه؛ در ارزیابی به عمل آمده توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از جذب تسهیلات قرض الحسنه مشاغل خانگی، استان کرمانشاه بیشترین میزان پرداخت و ایجاد اشتغال در ۵ ماهه اول سال جاری داشته است که نشان از راهبری و مدیریت عالی استاندار، معاون اقتصادی استانداری و تعامل و هماهنگی مناسب مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان با بانک های عامل، دستگاه های اجرایی ذیربط و مراجع بالا دستی می باشد.

درسل ۱۳۸۹ با استناد به اصول ۲۸ و ۴۲ قانون اساسی و با توجه به سند چشم انداز ۲۰ساله قانون ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی به منظور ایجاد اشتغال و حمایت از فعالین این حوزه تصویب شده است.

ساماندهی مشاغل خانگی فرصت مناسبی برای حمایت از افراد این حوزه در جهت رفع معضل بیکاری و ایجاد اشتغال آنان است که می تواند علاوه بر تأثیر در رشد و توسعه اقتصادی کشور، در زمینه توسعه اجتماعی نیز تأثیرگذار می باشد.

دبیرخانه ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی، سالانه سهمیه مصوب هر استان را مصوب می کند و ادارات کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ها به عنوان دبیرخانه استانی مکلف به جذب سهمیه تعیین شده درراستای اشتغالزایی می باشند.

در نیمه دوم سال ۱۴۰۰ میزان ۷۶۶ میلیارد ریال تسهیلات مشاغل خانگی برای استان کرمانشاه تخصیص داده شد، که خوشبختانه ۱۰۰ درصد آن با پیش بینی ۳ هزار فرصت شغلی جذب با عاملیت بانک توسعه تعاون و بانک رفاه کارگران جذب شد.

برای سال ۱۴۰۱ نیز مبلغ ۱۰۳ میلیارد تومان تخصیص داده شد که در ارزیابی انجام شده بیشترین میزان جذب و اشتغال ایجادی استان های اصفهان، تهران و کرمانشاه بیشترین میزان جذب و عملکرد داشته اند.

در ارزیابی که اخیراً در خصوص فعالیت ها و اقدامات در حوزه مدیریت در طرح «روایت جهاد – رقابت خدمت» توسط دفتر امور استان های وزارت صورت گرفته بود، مختار احمدی مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه رتبه نخست در بین مدیران کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سراسر کشور را کسب نمود.

در این ارزیابی که در بازه زمانی سه ماهه اول سال ۱۴۰۱ انجام گرفته است، تشکیل قرارگاه رسانه و دیگر فعالیت های مربوط به حوزه های مختلف با کسب میانگین ۸۴ و ۳ دهم بالاترین امتیاز در بین مدیران کل سراسر کشور را به خود اختصاص داده است.

همچنین در بررسی وضعیت عملکرد شورای هماهنگی مدیران استان های سراسر کشور در طرح « روایت جهاد – رقابت خدمت»، شورای هماهنگی مدیران کل دستگاه های تابعه وزارت در استان کرمانشاه، در ارزیابی ۸ گانه فعالیت های خود، با کسب ۹۶ امتیاز رتبه دوم کشوری را کسب نموده است

اخبار مشابه
۱۰ تیم جمع‌آوری سگ‌های ولگرد در کرمانشاه فعالند
آینده نگری شورا و شهرداری پاوه ” هانه برالو ” را به آبیدر و طاقبستان‌ منطقه تبدیل می کند
مدیریت مصرف برق در شهرک های صنعتی برای عبور از تابستان گرم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.