مراسم معارفه شهردار جدید کرمانشاه امروز با حضور مدیرکل دفتر امور شورا‌های وزارت کشور و برخی از مسئولان استانی در تالار انتظار برگزار شد.

به گزارش نسیم کرمانشاه؛ طی مراسمی در تالار انتظار کرمانشاه و با حضور مدیرکل دفتر امور شورا‌های اسلامی شهر و روستای وزرات کشور و همچنین برخی از مسئولان استانی و اعضای شورای شهر، نادر نوروزی به عنوان شصت و دومین شهردار کرمانشاه انتخاب شد.

مدیرکل دفتر امور شورا‌های اسلامی شهر و روستای وزرات کشور اظهار داشت؛ یکی از  محور‌های مهم مدیریت بحران شهرداری‌ها را توجه به آسیب‌های اجتماعی از جمله حاشیه‌نشینی، بافت فرسوده و پسماند‌ها دانست و گفت: از شهردار کرمانشاه انتظار می‌رود به این مسائل مهم توجه جدی داشته باشند.

محمدرضا صمیمی با بیان اینکه ساماندهی نیروی انسانی یکی دیگر از موضوعاتی است که شهرداران باید به آن توجه کنند، افزود: ما در شهرداری‌ها سه برابر ظرفیت نیروی کار داریم، اما باز با کمبود نیرو مواجه هستیم و باید نحوه مدیریت و به کارگیری این نیرو‌ها در دستور کار قرار گیرد.

وی افزود:: شهرداری‌ها می‌توانند به لحاظ اقتصادی در سطح شهر‌ها و استان‌ها بسیار تاثیر گذار باشند و باید شهرداران به موضوع درآمد پایدار توجه کنند.

مدیرکل دفتر امور شورا‌های اسلامی شهر و روستای وزرات کشور گفت: برای شهرداری ها در سطح کشور ۴۰۰ وظیفه و فعالیت تعریف شده، ۳۴ شرح وظیفه برای شوراها در سطح کشور در ماده ۸۰ قانون شورا ها پیش بینی شده که باید این ۴۰۰ وظیفه را پوشش دهد و نشان از اهمیت دو سویه این موضوع است.

وی تصریح کرد: اولین بند در ماده ۸۰، انتخاب شهردار است که بلافاصله بعد از رسمیت یافتن و شروع به کار شورا انجام می شود.

وی در ادامه یادآور شد: پیچیدگی کار در شهرداری ها و رسمیت کار در مدیریت شهرداری مشخص است، یک شهردار می تواند ادعا کند کاری که امروز انجام می دهد با فردا متفاوت است، تمرکز کار شهرداری ها پایین است پیچیدگی، رسمیت و تمرکز از موضوعاتی است که شهرداری باید به آن اهمیت دهد.

مدیرکل دفتر امور شورا‌های اسلامی شهر و روستای وزرات کشور در پایان موضوع شایستگی را تشریح کرد و گفت: شایستگی هایی فردی که منجر به انتخاب نوروزی شد به عنوان شهردار شد، دانش و تجربه، ادراک از محیط است.

نادر نوروزی شصت و دومین شهردار کلان‌شهر کرمانشاه است که با رأی اکثریت اعضای شورای اسلامی شهر بعنوان شهردار کرمانشاه انتخاب شد.

نوروزی شهردار کرمانشاه نیز در ادامه گفت:از اعضای شورای شهر کرمانشاه بخاطر انتخاب اینجانب به عنوان شهردار شهر کرمانشاه تشکر می نمایم.

وی بیان داشت: مسائل شهر کرمانشاه در قالب ۸ محور به شورای شهر ارائه شده است و در تلاش برای حل مسائل و مشکلات شهر می باشیم.