مراسم تجلیل از راهداران و رانندگان به مناسبت هفته حمل و نقل، راهداری و رانندگان در استانداری کرمانشاه برگزار شد. به گزارش نسیم کرمانشاه، فریبرز کرمی در ابتدای این مراسم که در سالن شهدای دولت استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: با برگزاری این مراسم تلاش کردیم تا گوشه ای از خدمات راهداران، رانندگان و […]

مراسم تجلیل از راهداران و رانندگان به مناسبت هفته حمل و نقل، راهداری و رانندگان در استانداری کرمانشاه برگزار شد.

به گزارش نسیم کرمانشاه، فریبرز کرمی در ابتدای این مراسم که در سالن شهدای دولت استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: با برگزاری این مراسم تلاش کردیم تا گوشه ای از خدمات راهداران، رانندگان و بخش حمل و نقل استان را گرامی بداریم.

وی گفت: در استان کرمانشاه در بخش توزیع لاستیک کمترین مشکل را در سطح کشور داشته ایم به طوری که توزیع لاستیک طبق مقررات انجام شده و مشکل اصلی استان در این زمینه کمبود لاستیک می باشد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه تاکید داشت: نوسازی ناوگان حمل و نقل بار و مسافر استان در دستور کار قرار گرفت به طوری که در بخش حمل و نقل مسافر و بار نوسازی این ناوگان تقریبا به روز می باشد.

وی بیان داشت: در بخش ناوگان مسافربری درخواست داریم تا تسهیلات کم بهره دراز مدت در اختیار این ناوگان قرار گیرد و در بخش بار نیز همین درخواست را داریم تا افراد واجد شرایط بتوانند در این شرایط کرونایی به فعالیت خود ادامه دهند.

در ادامه مهندس سالاری معاون عمرانی استانداری کرمانشاه با گرامیداشت هفته حمل و نقل، رانندگان و راهداران گفت: در بخش زیر ساختی استان کرمانشاه فعالیت های ویژه ای داشته و شاهد توسعه زیرساخت های استان می باشیم.

وی افزود: دو آزادراه در استان در دستور کار قرار دارد به طوریکه آزادراه ساوه به کرمانشاه با سرمایه گذاری بیش از ۷ هزار میلیارد تومان با مشارکت بخش خصوصی در دست ساخت می باشد و همچنین آزاد راه کرمانشاه به حمیل نیز با اعتباری بالغ بر یک هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان در دست احداث می باشد.

معاون عمرانی استانداری کرمانشاه تاکید داشت: در بخش های حمل و نقل؛ پلیس راه، راهداران، هلال احمر و همگی در حال تلاش شبانه روزی در جاده ها می باشند و در حال حاضر تقریبا تمامی دوربین های استان نیز به صورت فعال کنترل راه ها را رصد می کنند.

وی گفت: در حمل و نقل ریلی نیز استان کرمانشاه فعال می باشد و تا اسلام آباد غرب ۶۰ درصد عملیات زیرسازی انجام شده است که راه آهن کرمانشاه در آینده نزدیک به مرز خسروی و سپس کشور عراق متصل می شود.

سالاری بیان داشت: در بخش حمل و نقل چندین مرحله لاستیک بین رانندگان بخش بار و مسافر توزیع شده است که امیدواریم بتوانیم در این زمینه و دیگر زمینه ها نیز با همکاری دولت به رانندگان کمک هایی را انجام دهیم.

وی در پایان سخنان خود اظهار داشت: امیدوارم که با تلاش همکاران حمل و نقل و راهداری شاهد توسعه و پیشرفت حمل و نقل استان کرمانشاه باشیم.

در ادامه استاندار کرمانشاه با تبریک هفته حمل و نقل، رانندگان و راهداران اظهار داشت: صمیمانه از مردم استان که در محدودیت های اخیر در رابطه با کرونا مشارکت داشتند تشکر و قدردانی نمود.

وی گفت: در ۲۵ روز قبل یک هزار و ۲۶۵ نفر در بیمارستان های استان بستری بود اما با رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی مردم در این ۲۵ روز اخیر این تعداد به ۲۸۵ نفر رسیده است و تعداد فوتی های استان نیز کاهش چشمگیری داشته است به طوریکه طی ۲۴ ساعت اخیر تعداد فوتی های استان یک نفر بوده است.

بازوند تاکید داشت: کرونا بیشترین ضربه و آسیب را به بخش حمل و نقل، خدمات و گردشگری وارد نموده و خسارت سنگینی را این بخش ها متحمل کرده است که درصدد جبران حداقلی این خسارت ها می باشیم.

وی افزود: محدودیت های رفت و آمد استان از امشب ساعت ۲۰ شب و تعطیلی مغازه ها نیز از ساعت ۱۸ می باشد که با توجه به در پیش بودن شب یلدا امیدواریم بتوانیم بدون مشکل از این شب عبور نماییم.

بازوند در ادامه گفت: تغییر سبک زندگی ما تنها راه کنونی مبارزه با کروناست و با تغییر سبک زندگی می توانیم با این بیماری مرگبار مقابله کنیم و با رعایت پروتکل های بهداشتی از تعداد بیماران و فوتی را بکاهیم.

وی گفت: در رابطه با حمل و نقل و راهداری ۲۶ آذر نیز نقطه عطفی در تاریخ اقتصاد کشور می باشد که در دهه شصت و در زمان جنگ اتفاق افتاد و به حل مشکلات کشور کمک نمود که این رشادت در تاریخ ماندگار می باشد.

استاندار کرمانشاه اعلام کرد: در شرایط کرونایی در کشور حمل و نقل با تمام توان خود در جریان می باشد و در طول روز بین یک هزار تا یک هزار و ۳۰۰ کامیون کالا به عراق صادر می شود.

وی گفت: از مدیران استانی درخواست داریم در رابطه با مالیات بر حمل و نقل و همچنین ارائه تسهیلات به این بخش توجه داشته باشند تا این بخش نیز بتواند به حیات خود در استان ادامه دهد.

بازوند در ادامه ضمن تقدیر از تلاش راهداران استان اظهار داشت: راهداران به صورت شبانه روزی در جاده ها مشغول فعالیت می باشند و این قشر زحمت کش وظیفه خود را به خوبی انجام می دهد.

وی افزود: راه ها تابلو و ویترین یک استان می باشند و هر فردی که وارد استان می شود ابتدا از راه ها و جاده های آن تعریف و تمجید و یا گلایه و شکایت می کند که نقش بسزایی در معرفی استان دارند بنابراین باید تمام تلاش خود را برای کمک به این بخش به کار بگیریم.

استاندار کرمانشاه ادامه داد: اگر بخواهیم کرمانشاه را به عنوان مرکز منطقه حساب کنیم باید شرایطی را فراهم کنیم که علاوه بر ارائه خدمات به استان کرمانشاه به استان های همجوار و حتی همسایه مرزی استان نیز خدمات ارائه دهیم.

وی در پایان گفت: یکی از ضعف های استان بها ندادن به سرمایه گذار می باشد برای مثال قرار بر این بود تا ایرلاین قشم را به استان وارد کنیم اما با وجود تلاش فراوان، سرمایه گذاری برای خرید این ایرلاین در استان پیدا نشد.