جلسه شصتم شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان کرمانشاه با بررسی دو موضوع شامل مشکلات پرداخت تسهیلات بانکی به کسب و کارها و همچنین موانع پیش روی توسعه گلخانه‌ها در استانداری کرمانشاه برگزار شد. به گزارش نسیم کرمانشاه، کیوان کاشفی رئیس اتاق کرمانشاه در این جلسه توسعه و پیشرفت اقتصادی استان را وابسته به […]

جلسه شصتم شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان کرمانشاه با بررسی دو موضوع شامل مشکلات پرداخت تسهیلات بانکی به کسب و کارها و همچنین موانع پیش روی توسعه گلخانه‌ها در استانداری کرمانشاه برگزار شد.

به گزارش نسیم کرمانشاه، کیوان کاشفی رئیس اتاق کرمانشاه در این جلسه توسعه و پیشرفت اقتصادی استان را وابسته به حمایت بانک‌ها دانست و گفت: بدون همکاری بانک‌ها روند توسعه استان متوقف می‌شود.
وی با بیان اینکه طرح‌های اقتصادی استان به شدت به تامین مالی از بانک‌ها وابسته است، افزود: در چنین شرایطی باید سخته بانک‌ها کمتر و سیاست‌های کلی آنها با اسناد توسعه استان کرمانشاه هماهنگ شود.
کاشفی از سخت‌گیری بانک‌ها در زمینه پرداخت تسهیلات به صاحبان کسب و کار یاد کرد و افزود: گاهی شاهد گرفتاری‌های عجیب و غریبی برای دریافت تسهیلات هستیم.
وی از شناسایی ۱۷ مشکل اصلی در زمینه پرداخت تسهیلات بانکی خبر داد که از این تعداد پنج مورد از جمله مسائل سیاست‌های ارزی و … ملی است که باید از طریق شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی ملی پیگیری شود اما مابقی آن می‌تواند در استان حل و فصل شود.
کاشفی با بیان اینکه گاهی حتی رویه‌ها و قوانین بانک‌ها با هم متفاوت است، یادآور شد: تقاضا داریم حداقل هماهنگی و همسان‌سازی رویه‌ها بین بانک‌های استان با همکاری شورای هماهنگی بانک‌ها صورت بگیرد.
رئیس اتاق کرمانشاه خاطرنشان کرد: این تفاوت رویه‌ها حتی گاهی برای پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش یکساله هم بین بانک‌های مختلف متفاوت است.
وی همچنین به مشکلات مربوط به ارزیابی وثایق بانکی اشاره کرد و ادامه داد: بهتر است به جای آنکه هر بانک برای خود چند کارشناس در این زمینه داشته باشد از ظرفیت کانون کارشناسان دادگستری به عنوان ارزیاب استفاده شود.
رئیس اتاق کرمانشاه در بخش دیگری از سخنان خود کر هدف از تشکیل جلسات شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی را پرداختن به مسائل و مشکلات کسب و کارها و فعالین اقتصادی دانست و عنوان کرد: مباحثی که در این شورا مطرح و پیگیری می‌شود عمدتا از طریق تشکل‌های بخش خصوصی به ما اعلام و سپس کارهای کارشناسی آن انجام می‌شود.
وی بخش دیگری از مباحث مطرح شده در شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی را برآمده از دل نظرسنجی‌های فضای کسب و کار دانست و تاکید کرد: بخش دیگری نیز از طریق دستگاه‌های اقتصادی به ما ارجاع می‌شود.
عضو هیات رییسه اتاق ایران با بیان اینکه بخشی از این مشکلات از طریق شورای گفت‌وگوی ملی باید مرتفع شود، ادامه داد: تلاش می‌کنیم مابقی مشکلات را با همکاری دستگاه‌های استانی مرتفع کنیم.