لزوم تعامل بیشتر تامین اجتماعی و بخش خصوصی در هیات‌های حل اختلاف تامین اجتماعی

  پرینت
شناسه خبر : 22215 | تاریخ انتشار : 18 آبان 1401 - 19:47 |
نشست هم‌اندیشی بخش خصوصی و تامین اجتماعی کرمانشاه با حضور رئیس و تعدادی از اعضای هیات رییسه اتاق، فعالان اقتصادی و نمایندگان هیات‌های بدوی و تجدیدنظر تامین اجتماعی برگزار شد.

 

رییس اتاق کرمانشاه در ابتدای این نشست با اشاره به اهتمام اتاق بازرگانی بر رسیدگی به مشکلات فعالان اقتصادی با بخش‌هایی از جمله تامین اجتماعی، مالیات، اداره کار، گمرک و …، گفت: از همین رو نمایندگانی از اتاق بازرگانی در هیات‌های حل اختلاف مربوط به این دستگاه‌ها حضور دارند.

به گزارش ایرسا آنلاین، کیوان کاشفی ادامه داد: از آنجاییکه نحوه حضور نمایندگان اتاق و عملکرد آنها در این هیات‌ها برای ما بسیار حائز اهمیت است، به صورت مستمر جلساتی را با این نمایندگان برگزار می‌کنیم.

وی هدف از این نشست‌ها را از یک سو بررسی مسائل و روند رسیدگی به اختلافات در هیات‌ها عنوان کرد که اگر مشکلی هست حل و فصل شود و از سوی دیگر بتوانیم ارزیابی از عملکرد نمایندگان خود در این هیات‌ها داشته باشیم و آنها را رتبه‌بندی کنیم تا اگر حضور مستمر و دفاع خوبی ندارند آنها را جابجا کنیم.

رییس اتاق کرمانشاه هیات‌های حل اختلاف تامین اجتماعی را از جمله هیات‌هایی دانست که نسبت به سایر بخش‌ها رضایت نسبی بیشتری نسبت به آن وجود دارد و عنوان کرد: خوشبختانه طی چند سال اخیر هیچ مشکل حادی در حوزه تامین اجتماعی در کرمانشاه نداشتیم.

کاشفی اظهار کرد: این در حالی است که در هفت، هشت سال گذشته تامین اجتماعی یکی از پرچالش‌ترین بخش‌ها در کشور خصوصا در بحث حسابرسی ها بود اما در کرمانشاه با تعامل خوبی که با تامین اجتماعی داشتیم مشکل حادی رخ نداد.

وی در ادامه از تدوین پلتفرمی برای هیات حل اختلاف تامین اجتماعی در کرمانشاه خبر داد که در صورت موفقیت می‌توان آن را برای سایر هیات‌ها نیز اجرایی کرد.

رییس اتاق کرمانشاه با اشاره به سه بخشی که برای این پلتفرم در نظر گرفته شده ، افزود: بخش اول این است که پیش از تشکیل جلسه هیات مشخص باشد که قرار است به پرونده چه کسی رسیدگی سود که البته این روند هم اکنون تا حدودی در کرمانشاه اجرا می‌شود.

کاشفی دومین بخش را مشخص بودن خروجی هیات و حکمی که صادر می‌شود دانست و خاطرنشان کرد: بخش سوم نیز بررسی حکم خروجی توسط اتاق بازرگانی و فعالان اقتصادی است تا ببینیم وضعیت رسیدگی به پرونده و دفاع نمایندگان ما چگونه بوده است.

وی معتقد است اجرای این پلتفرم می‌تواند در یک بازه زمانی یکساله چارچوبی از اهم موضوعات مرتبط با هیات‌های حل اختلاف تامین اجتماعی را ترسیم کند تا مشخص شود بیشتر مسائلی که با آن مواجهیم چیست.

کاشفی اظهار کرد: البته خود فعالان اقتصادی نیز باید بیشتر به مسائل تامین اجتماعی خصوصا در حوزه داشتن حسابرس حرفه‌ای، اطلاع از قوانین و مقررات و … توجه کنند.

در ادامه ناصر مرادی نائب رئیس اتاق کرمانشاه نیز رسیدگی به پرونده‌های تامین اجتماعی در هیات‌های حل اختلاف را بسیار حساس و مهم برشمرد که خوشبختانه زمان کافی و زیادی برای بررسی کارشناسی همه ابعاد موضوع اختصاص می‌یابد.

وی همچنین خواستار افزایش اختیارات هیات‌های حل اختلاف شد.

بابک ترابی عضو هیات نمایندگان اتاق کرمانشاه نیز کمیسیون تامین اجتماعی را از جمله بخش‌هایی دانست که طی سال‌های اخیر به لحاظ برگزاری جلسات، نحوه برخورد، نحوه بررسی و … عملکرد قابل دفاعی داشته است.

وی ادامه داد: البته این به معنای ایده آل بودن همه چیز نیست و هنوز جای کار بیشتری وجود دارد.

در ادامه احسانی مشاور اتاق کرمانشاه در حوزه تامین اجتماعی نیز چالش اصلی کارفرمایان حقوقی با تامین اجتماعی را شیوه حسابرسی‌ها دانست.

وی با بیان اینکه در گذشته از افرادی برای حسابرسی استفاده می‌شد که چندین سال تجربه داشتند، گفت: اکنون استفاده از افراد کم تجربه باعث شده در برخی موارد گزارشات حسابرسی صحیح نباشد.

در ادامه سایر حاضرین در جلسه نیز به بیان دیدگاههای خود پرداختند.

اخبار مشابه
بلوک سیمانی به نام فیلترینگ برای پلمب کسب و کارها
مدیرعامل جدید شرکت قند بیستون منصوب شد
پیام تبریک شهردار کرمانشاه به مناسبت ولادت حضرت زینب(س) و روز پرستار
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.