لزوم تشکیل کنسرسیوم ساختمانی قدرتمند در کرمانشاه

  پرینت
شناسه خبر : 20575 | تاریخ انتشار : 13 خرداد 1401 - 17:37 |
رئیس اتاق کرمانشاه با اشاره به اهمیت افزایش رقابت‌پذیری و ارتقا سرعت در حوزه صنعت ساختمان، بر لزوم تشکیل کنسرسیوم ساختمانی قدرتمند در کرمانشاه تاکید کرد.

به گزارش نسیم کرمانشاه، کیوان کاشفی در سمپوزیم « کاربرد مدیریت پروژه و صنعتی سازی در پروژه‌های انبوه‌سازی» ضمن ابراز خرسندی از برپایی این سمپوزیم در حوزه صنعت ساختمان، اظهار کرد: یکی از رسالت‌های مهم بخش خصوصی و تشکل‌های این بخش آینده نگری است که برپایی این نشست گامی مثبت در همین راستا است.

وی آینده نگری را اصلی‌ترین رسالت بخش خصوصی و تشکل‌ها دانست تا بتوان از مشکلات فعالین اقتصادی و واحد‌های تولیدی تا حدودی پیشگیری کرد.

به گفته عضو هیات رییسه اتاق ایران، ارائه دید درست و آینده‌نگرانه و ترسیم افق‌های جدید آینده باید در اولویت تشکل‌های بخش خصوصی قرار گیرد.

کاشفی آموزش را اولویت مهم دیگری برشمرد که باید در دستور کار تشکل‌های بخش خصوصی قرار گیرد و ادامه داد: این آموزش خصوصا در حوزه رقابت پذیری که جای آن در کشور خالی است از اهمیت ویژه‌ای برخوردار می‌باشد.

وی معتقد است، اینکه بسنده کنیم به حل مشکلات فعالان اقتصادی در ستادهای تسهیل و… کارمنطقی نیست و باید با آینده نگری جلوی بروز مشکلات را بگیریم.

رئیس اتاق کرمانشاه نمونه این مشکلات را مربوط به صنایعی مانند خودرو سازی و لوازم خانگی دانست که قدرت رقابت پذیری را از دست داده‌اند و این موضوع حتی مورد تاکید مقام معظم رهبری هم قرار گرفته است.

کاشفی سپس به صنعت ساختمان و اهمیت آن اشاره کرد و مسکن را یکی از معضلات مهم امروز کشور و جامعه دانست.

وی از کمبود حدود شش میلیون مسکن در کشور یاد کرد که بیانگر بخشی از مشکلات صنعت ساختمان کشور است و یادآور شد: یکی از وعده‌های مهم دولت ساخت یک میلیون مسکن در سال است که نیازمند اقدامات متعددی است.

رئیس اتاق کرمانشاه یکی از ویژگی‌های مهم صنعت ساختمان را تامین بخش عمده آن در داخل کشور دانست که امکان واردات و ثبت سفارش برای آن وجود ندارد و همین امر روند کار را سخت تر می‌کند.

وی توجه به مواردی مانند سرعت کار، قیمت تمام شده، ارتقا بهره‌وری، رعایت استاندارد، حفظ محیط زیست، مدیریت فنی و مهندسی و … را در صنعت ساختمان ضروری دانست و خاطرنشان کرد: صنعت ساختمان متشکل از زنجیره عریض و طویلی است که باید همه بخش‌های آن همزمان دیده شود تا بتوان افق صنعت ساختمان را به طور روشن ترسیم کرد.

رئیس اتاق کرمانشاه از مهمترین چالش‌های پیش روی صنعت ساختمان هم یاد کرد و بروکراسی اداری را از مهمترین آنها برشمرد که عمدتا ناشی از قوانین و مقررات، دریافت مجوزها، تغییر کاربری و … است.

کاشفی دومین چالش پیش روی صنعت ساختمان را نیاز به علم و تکنولوژی دانست که خلا این بخش باعث شده متاسفانه در کشور گاهی نگاه به سمت شرکت‌های چینی، ترک و … برای ساخت و سازها باشد.

وی معتقد است، بخش خصوصی باید با تمرکز بر ارتقا بهره‌وری و کاهش زمان و هزینه ساخت کمک کند از ظرفیت شرکت‌ها و پیمانکاران بومی در ساخت و سازها استفاده شود.

رئیس اتاق آخرین چالش پیش روی صنعت ساختمان را جای خالی یک کنسرسیوم ساختمانی بزرگ در کرمانشاه دانست که تلاش‌های زیادی هم برای شکل‌گیری آن انجام شد.

کاشفی از اهمیت تشکیل چنین کنسرسیومی برای ورود به پروژه‌های بزرگ داخلی و بین‌المللی یاد کرد و گفت: ما بازار عراق و سوریه را کنار دست خود داریم که سال‌ها در حوزه ساخت و ساز ظرفیت دارد و نباید این بازار را از دست بدهیم.

وی در پایان بر لزوم برپایی سمپوزیم هایی از این دست در کرمانشاه تاکید کرد.

اخبار مشابه
۱۰ تیم جمع‌آوری سگ‌های ولگرد در کرمانشاه فعالند
آینده نگری شورا و شهرداری پاوه ” هانه برالو ” را به آبیدر و طاقبستان‌ منطقه تبدیل می کند
مدیریت مصرف برق در شهرک های صنعتی برای عبور از تابستان گرم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.