رییس دانشگاه رازی کرمانشاه گفت: ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های مجموعه‌های دانشگاهی، علمی و فناوری استان در راستای کمک به رفع مسایل و حل مشکلات جامعه بیش از گذشته به کار گرفته می شود و گام‌های ارزشمندی در مسیر ایفای نقش مسوولیت اجتماعی برداشته خواهد شد.

ظرفیت‌های دانشگاهی برای حل مشکلات استان کرمانشاه به کار گرفته می‌شود

 

به گزارش نسیم کرمانشاه به نقل از ایرنا دکتر «محمدنبی احمدی» در دیدار با روسای سازمان جهاد دانشگاهی و پارک علم و فناوری استان کرمانشاه، با اشاره به آمار بالای دانش آموخته‌گان جویای کار در استان افزود: در راستای بهبود فضای کسب و کار، جلوگیری از هدررفت منابع، ارتقاء توانمندی‌ مهارت‌های شغلی و حرفه‌ای دانشجویان و دانش‌آموختگان دانشگاهی باید «مهارت‌آموزی» و «مهارت‌افزایی» رسالت مهم دانشگاه‌ها باشد و دانشگاه رازی نیز در این راستا حرکت می‌کند.

وی بر هم‌افزایی ظرفیت‌های موجود دانشگاه‌ها و پارک علم و فناوری استان تأکید کرد و گفت: معاونت «فناوری و نوآوری» وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بستر بسیار مناسبی برای هم افزایی و همکاری حداکثری دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها با عناصر زیست بوم نوآوری و فناوری خواهد بود.

رییس دانشگاه رازی کرمانشاه، بر انعقاد تفاهم‌نامه‌های همکاری مشترک تأکید کرد و گفت: همکاری فی‌ما بین دانشگاه رازی، جهاد دانشگاهی و پارک علم و فناوری استان کرمانشاه راهگشای رفع بسیاری از مسایل و مشکلات جامعه خواهد شد.

رییس سازمان جهاد دانشگاهی استان کرمانشاه نیز در این نشست گفت: باید الگوی مناسبی برای ترغیب دانش آموخته گان دانشگاهی برای فعالیت در واحدهای فناوری تعریف شود.

دکتر «بهرام بادکو» با اشاره به استقرار واحدهای فناور و دانش‌بنیان در برج فناوری استان کرمانشاه، افزود: استقرار اجزای اکوسیستم فناوری در برج فناوری، افزایش عملکرد آن‌ها را در پی دارد و یکی از کارکردهای مهم این برج است.

او گفت: همچنین ساختارهای زیست ‌بوم فناوری استان شامل مراکز نوآوری،شتاب ‌دهنده‌ها و واحدهای R&D صنایع بزرگ در این برج مستقر می‌شوند.

رییس سازمان جهاد دانشگاهی کرمانشاه با تأکید بر ضرورت افزایش همکاری‌های مشترک علمی و فناوری در بین مراکز آموزش عالی و پارک علم و فناوری ابراز امیدواری کرد: راه‌اندازی برج فناوری موجب بالندگی و هم‌افزایی زیست‌بوم فناوری استان شود.

بادکو همچنین به معرفی بخش‌های مختلف سازمان جهاد دانشگاهی استان کرمانشاه، پتانسیل‌ها و قابلیت‌های علمی این مجموعه پرداخت و افزود: نیروی انسانی متخصص و باتجربه از مهم‌ترین ظرفیت‌ها محسوب می‌شود که باید از این ظرفیت‌ها استفاده شود.

در این جلسه پیرامون مسایل مختلف آموزش عالی و حوزه علم و فناوری، راه‌های تقویت همکاری‌های علمی، پژوهشی و فناوری در مراکز آموزش عالی بحث و تبادل نظر شد.

معرفی خدمات جهاد دانشگاهی، گروه جامعه‌شناسی و گروه مطالعات راهبردی، ضرورت توسعه آموزش‌های کاربردی، مهارت‌افزایی و توجه به اشتغال دانش‌آموختگان، معرفی واحدهای فناور تحت حمایت پارک علم و فناوری و شرکت‌های دانش‌بنیان، تأکید برتشکیل کمیته مشترک همکاری و انعقاد تفاهم‌نامه‌های همکاری، صندوق حمایت از پژوهشگران زاگرس و ضرورت تبادل اساتید متخصص از مهم‌ترین موضوعات مطرح شده در این نشست بود.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت دارای ۳۴ شهر و ۲ هزار و ۵۹۵ روستا با بیش از یکصد هزار دانشجو در بخش‌های دولتی و غیردولتی است.