فرماندار روانسر گفت: شهرستان روانسر قطب کشاورزی استان بشمار می رود و بیشترین سهم را در کشاورزی استان دارد.

 

به گزارش نسیم کرمانشاه؛ سعدی مصطفی زاده در نشست شورای اداری شهرستان که با حضور وزیر جهاد کشاورزی برگزار شد اظهار داشت: تبیین اهداف سفر ریاست جمهوری به استان کرمانشاه مهمترین جهاد تبیین می باشد که از این سفر باید به عنوان یک فرصت برای توسعه استان و شهرستان نام برد.

وی افزود: اقدامات این سفر بایستی برای مردم به خوبی اطلاع رسانی شود تا مردم در جریان دستاوردهای این سفر قرار بگیرند.

فرماندار روانسر بیان داشت: در شهرستان روانسر تعامل و همکاری میان شورای تامین، شورای اداری، امام جمعه معزز و مردم محترم وجود دارد که این امر را به فال نیک می گیریم.

وی افزود: استان کرمانشاه و شهرستان روانسر در سال های اخیر بحران های گوناگونی را پشت سر گذاشته است که علیرغم مشکلات مردم همواره در صحنه حضور داشته اند.

مصطفی زاده در خصوص ظرفیت ها و پتانسیل های شهرستان روانسر گفت: این شهرستان جلوه ای از تمامی قابلیت های کشور را داراست به طوری که قابلیت های فراوانی در بخش توریست و گردشگری و همچنین کشاورزی در منطقه اورامانات و بخصوص روانسر وجود دارد.

وی افزود: در بخش کشاورزی نیز شهرستان روانسر به عنوان قطب کشاورزی استان شناخته می شود که بیشترین سهم را در تولید کشاورزی استان دارد و شهرستان روانسر بیشترین نقش را در حوزه کشاورزی استان دارد و همچنین توجه به زیرساخت های حوزه کشاورزی مطالبه اصلی مردم این شهرستان می باشد.

فرماندار روانسر ادامه داد: این شهرستان دارای یک شهرک صنعتی بوده که ۳۵ واحد صنعتی را در خود جای داده است که نیازمند توجه بیشتر در این زمینه می باشد.

وی گفت: راه شریان اصلی توسعه است و اگر به دنبال رونق صنعت کشاورزی و توریست باشیم بایستی توسعه راه ها و زیرساخت ها را در اولویت قرار دهیم.

مصطفی زاده تاکید داشت: چند پروژه مهم و شاخص در شهرستان روانسر از جمله؛ اجرای سامانه سردسیری برای منطقه می تواند تحول مهمی را در بخش کشاورزی ایجاد کند و احداث پمپاژ خشکرود یکی از مطالبات مهم می باشد.

وی در پایان گفت: در زمینه مشکل تامین آب باغات اورامانات و روانسر از مرحله تنش عبور کرده و وارد بحران شده ایم که امیدواریم تمهیدات لازم در این بخش در نظر گرفته شود.

  • نویسنده : محمد فرجی