مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه گفت زیرساخت های آب شرب شهر کرمانشاه متناسب با توسعه شهر نبوده است.

به گزارش نسیم کرمانشاه؛ علیرضا کاکاوند در جمع اصحاب رسانه استان اظهار داشت: بیشترین کاهش بارندگی در سال اخیر در استان کرمانشاه بوده است و بیشترین تاثیر این کاهش بر منابع آب استان اعم از چشمه و چاه می باشد که منجر به خشک شدن بسیاری از چاه ها و چشمه ها شده است.

وی گفت: در سال ۹۸ حدود ۲۴۸ روستا با تانکر آبرسانی می شد اما در حال حاضر استعداد این روستاها به ۱۳۸ رسیده است که کاهش چشمگیری را در این زمینه شاهد می باشیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه بیان داشت: طی چهار ماهه اول سال جاری ۲۳ حلقه چاه حفر شده و وارد مدار گردیده است در حالیکه در سال ۹۸ تنها دو حلقه چاه آب در استان کرمانشاه وجود داشت.

وی افزود: در حوزه آب روستا در سال جاری جهش خوبی اتفاق خواهد افتاد و بخش عمده آب شرب روستاهای استان تا پایان سال مرتفع خواهد شد.

کاکاوند ادامه داد: زیر ساخت آب شرب شهر کرمانشاه متناسب با توسعه شهر نبوده است در کرمانشاه باید ۲۵۰ هزار مترمکعب مخزن داشته باشیم و ۴ هزار و ۷۰۰ لیتر بر ثانیه باید آب در دسترس باشد تا بصورت تمام وقت آبرسانی به مردم انجام شود.

وی تاکید داشت: در حال حاضر ۱۲۹ هزار مترمکعب مخزن در شهر کرمانشاه وجود دارد و همچنین ۳ هزار و ۷۰۰ لیتر بر ثانیه آب وجود دارد که این مقدار مقدار برای کلانشهر یک میلیون نفری شهر کرمانشاه کافی نمی باشد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه گفت: فرسودگی شبکه آب شهر کرمانشاه یکی از مشکلات در این زمینه می باشد همچنین کمبود تولید آب شرب کمبود مخازن ذخیره آب از جمله مشکلات آب شرب شهر می باشد.

وی افزود: در سال های اخیر از سد گاوشان بین ۲۰۰ تا ۱۰۰۰ لیتر بر ثانیه وارد مدار شده است اما در حال حاضر این مقدار به یک هزار و ۱۰۰ لیتر بر ثانیه رسیده است.

کاکاوند تاکید داشت: طی چند روز اخیر به علت شکستگی خط لوله آب سد گاوشان در برخی از مناطق به مدت کوتاهی آب کدورت داشت و بلافاصله کدورت آب برطرف شد اما آب به هیچ وجه آلوده نشده بود بلکه فقط به صورت کدورت طی دقایقی در برخی نقاط رخ داد.

وی بیان داشت: انشعابات غیر مجاز در استان کرمانشاه بیداد می کند و بر اساس اولین ابتدا از باغات استان شروع نموده و طی مراحل بعدی نیز انشعابات غیرمجاز در داخل شهر ها نیز در دستور کار قرار دارد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه در پایان بیان داشت: امیدواریم با تخصیص اعتبارات به شرکت آبفا بتوانیم سریعا حوزه آب روستایی استان را مرتفع کنیم و همچنین در حوزه شهری نیز با تخصیص اعتبار با قطعی آب مواجه نباشیم.