مسئول بهداشت محیط شهرستان کرمانشاه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار مژده خبر از تصویب مصوبه در شورای بهداشت به مسئولیت فرماندار وهماهنگئ دادستانی کرمانشاه برای برخورد جدی با عرضه کنندگان دام بیمار وغیرمجاز در دولت آباد و فدک، ولایت،کیهانشهر وشهرک بسیج و....خبر داد.

به گزارش نسیم کرمانشاه به نقل از مژده خبر، اوضاع تأسف بار بهداشت محیط از سوی عده‌ای که بازی با جان ومال مردم مظلوم برای شان چندان ارزشی ندارد وعدم توجه مسئولان ذی‌ربط درفرهنگ سازی وضعف در اطلاع رسانی به مردم مدت های ذهنم رابه خود مشغول کرده است و از این که نتوانم کاری بکنم تا از دغدغه‌های موجود بکاهم بسیار متاسفم این بود که بالاخره هم زمان با تغییر مدیریت ارشد استان روز معارفه استاندار جدید ، با اداره بهداشت محیط شهرستان کرمانشاه به قصد مصاحبه با مسئول بهداشت محیط کرمانشاه مهندس خدادادیان تماس گرفتم خواستار گفت وگو با ایشان در مورد معضل بزرگ زباله‌ها خونابه های بلوار کشاورز دولت آباد که قصابان دام های بیمار حسابی مردم کم اطلاع ویا بی اطلاع ! را مشتری.خود کرده، وسلامتی شان را به مخاطره انداخته اند شدم که خوشبختانه با روی باز ورفتاری شایسته از سوی وی و همکاران تلاش گرش مواجه شدم که ماحصل این گفت‌وگو را در ادامه باهم می خوانیم.

مسئول بهداشت محیط شهرستان کرمانشاه پس از شنیدن پرسش های خبرنگار مژده خبر این گونه پاسخ گو شد:

متاسفانه نبود برخی از زیر ساخت ها ونیز مشکلات پیش رو ازجمله بحران کرونا سبب شد که روند مقابله وبرخورد با افراد فرصت طلب سودجو بی که سلامت و بهداشت مردم و محیط را به خطر انداخته اند کند پیش رود.

الحمدلله با تلاش فراوان و برگزاری نشست‌های تخصصی ویژه اخیراً مصوبه‌ای به تصویب رسید که برخورد قانونی با هماهنگی دادستانی و دادگستری ، اجرائیات شهرداری و نیروی انتظامی و….فراهم شده است و که دراین مسیر فرماندار محترم شهرستان کرمانشاه آقای رنجبر بسیار همکاری کرد تا ان شاء الله شاهد روند کارسازی باشیم.

مهندس خدادادیان مسئول بهداشت محیط اداره بهداشت کرمانشاه به خبرنگار مژده خبر گفت: متاسفانه دستگاه متولی اموراطلاع رسانی و فرهنگ سازی در رشد رفتارهای اجتماعی و وآگاهی وفرهنگ سازی کم کاربردی و همکاری چندانی با ما نداشته است که امید است این کم کاری برطرف شود.

این مسئول خطاب به مردم فهیم کرمانشاه گفت: مردم نباید با استقبال از عرضه ی کشتار دام های دارای بیماری هایی همانند تب برفکی،تب مالت و… باعث ترافیک، گسترش و رونق بازار مکاره ای شوند که به بهانه تفاوت قیمت ناچیز وکاذب ونیز باور غلطی که دام را جلوی چشمانمان ذبح می کنند سلامتی خود و بهداشت محیط شهر را به مخاطره اندازند و متحمل هزینه‌های گرافی برای درمان شوند.پس خواهش من از آنها این است که در این موارد دقت لازم را لحاظ کنند.

مهندس خدادادیان افزود: اگر خدای ناکرده مشکلی گریبان گیر مردم ، همشهری های عزیز شود وبخواهند شکایتی از قصاب غیر مجاز وعرضه کننده ی دام بیمار داشته باشند به مشکل برمی خورند چرا که از محلی شناسنامه‌دار و فرد ی دارای مجوز خرید نکرده اند و درنتیجه از لحاظ قانونی دست شأن خالی می می ماند. واز اهرم قانونی برخوردار نمی شوند.

مسئول بهداشت محیط کرمانشاه تصریح کرد: اقداماتی که در مصوبه تصویب شده آمده است تاطرح موفقیت امیز باشد:به زودی از ترانزیت حمل وجابه جایی دام های غیر مجاز ، بیمار، بدون فاکتور وسرقتی بین شهری در پلیس راه ها ممانعت به وجود می‌آید وباخاطیان برخورد قانونی سریع می شود، سر شاخه های مختلف عرضه دام وکشتار روزانه غیر مجاز که حدود ۴۰نفرند مورد تعقیب قانونی قرار گرفته و دستگیر خواهند شد و به جای زندانی شدن متحمل انجام کارهایی همانند رفتگری در شهر ونیز کارهای خدماتی در مراکز درمانی وبیمارستان ها می شوند.

خدادادیان در پایان ضمن تشکر از پایگاه خبری مژده خبر واصحاب رسانه ای که مطالبه گری رابرای کمک به توسعه‌ی شهر و همکاری با مسئولان دارند پیگیری می کنند

گفت ان شاء الله همکاری و تعامل با رسانه‌ها را بیشتر می کنیم تا شاهد بهبود و ارتقای بهداشت محیط شهرمان باشیم.

قابل ذکر است روزانه ۱۰۰تا۱۵۰دام غیر مجاز همانند گوسفند،گاو،وگاهی شتر مرغ بیمار در دولت آباد و شهرک هایی همانند ولایت، بسیج،فدک ، کیهان شهر و…به طور غیر مجاز و غیر بهداشتی ذبح وعرضه می شود.