مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای غرب از کلنگ‌زنی پروژه‌های احداث پست کمپکت ۶۳.۲۰ کیلوولت مهران و خط ۱۳۲ کیلوولت مهران۱ به مهران۲ با اعتباری بالغ بر ۵۵۰ میلیارد ریال در استان ایلام همزمان هفتمین روز از دهه مباک فجر پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی خبر داد.

به گزارش نسیم کرمانشاه؛  مهندس “علی اسدی” گفت: پروژه‌های احداث پست کمپکت ۶۳.۲۰ کیلوولت مهران و خط ۱۳۲ کیلوولت مهران۱ به مهران۲ با حضور سرپرست معاونت سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری ایلام، فرماندار مهران و جمعی از مسئولین استانی و محلی و با اعتباری بالغ بر ۵۵۰ میلیارد ریال در استان ایلام کلنگ‌زنی شد.

وی افزود: در این دو پروژه، یک پست کمپکت ۶۳.۲۰ کیلوولت با ظرفیت ۳۰ مگاولت‌آمپر و یک خط ۱۳۲ کیلوولت دومداره به طول ۶ کیلومتر با هدف افزایش قابلیت اطمینان شبکه فوق‌توزیع شهرستان مهران و ایجاد زیرساخت مناسب برای تأمین برق مطمئن و پایدار مرتبط با اسکان زائرین عتبات عالیات و مشترکین جدید احداث می‌شود.

مهندس اسدی در ادامه به مقایسه شاخص‌های صنعت برق در قبل و بعد از انقلاب اسلامی پرداخت و ابراز داشت: تعداد مشترکین این استان در قبل از انقلاب اسلامی حدود ۱۰ هزار مشترک بوده که در حال حاضر به بیش از ۲۴۸ هزار مشترک رسیده که نسبت به قبل از انقلاب پیشرفت چشمگیری داشته است.

وی خاطرنشان ساخت: شهر مهران نماد مقاومت و پایداری است و در سال‌های اخیر نیز میزبان میلیون‌ها زائر عتبات عالیات و کربلای معلی بوده که می‌طلبد با توسعه زیرساخت‌ها زمینه رفاه مردم منطقه و ارائه هرچه بهتر خدمات به زائرین فراهم شود.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای غرب در پایان گفت: برای احداث این پروژه‌ها اعتباری بالغ بر ۵۵۰ میلیارد ریال هزینه خواهد شد و آمادگی داریم برق مورد نیاز سرمایه‌گذاران برای توسعه زیرساخت‌های استان ایلام را تأمین کنیم.

در ادامه، سرپرست معاونت سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری ایلام با تقدیر از خدمات شرکت برق منطقه‌ای غرب خاطرنشان ساخت: صنعت برق اهمیت بسیار بالایی برای ما دارد و صنعت برق پیش ران سایر صنایع است و زیرساخت اولیه‌ای است که به‌عنوان پشتیبان عمل می‌کند و اگر برق نباشد، سایر صنایع و واحدهای تولیدی هم امکان فعالیت نخواهند داشت.

وی افزود: منطقه مهران پتانسیل‌های خاصی دارد که مهمترین آن بحث اربعین و جمعیت چند میلیون نفری است که در این شهر به‌صورت کوتاه مدت و میان مدت حضور می‌یابند و این امر سبب افزایش قابل توجه میزان مصرف برق می‌شود.

سرپرست معاونت سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری ایلام در پایان گفت: شهر مهران منطقه آزاد است که در آینده فعالیت خود را آغاز می‌کند و نگاه دولت در این مناطق بر رونق تولید و صادرات است و باید بستری برای تسهیل صادرات فراهم شود که مهمترین زیرساخت در این بحث تأمین برق است.