مدیر کل کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه گفت: ۴۰ هزار کرمانشاهی در جشنواره کتابخوانی رضوی شرکت کردند.

به گزارش نسیم کرمانشاه و به نقل از روابط عمومی؛ معصومه حسنی خوانسار مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه حدود ۴۰ هزار کرمانشاهی در یازدهمین جشنواره رضوی شرکت کردند، گفت: میزان مشارکت نسبت به دوره پیشین افزایش ۴۶ درصدی را نشان می‌دهد.

«معصومه حسنی‌خوانسار» افزود: با توجه به شرایط کرونایی و تعطیلی کتابخانه‌ها این میزان از مشارکت نشان از تلاش و همت کتابداران کتابخانه‌های عمومی استان و همچنین استقبال مردم استان کرمانشاه از این جشنواره است.
وی با اشاره به اینکه این جشنواره در رده‌های مختلف سنی و با شیوه‌های متنوعی برگزار شد، گفت: در بخش کودک و نوجوان استقبال زیادی داشتیم بطوریکه تعداد ۶ هزار و ۳۸۳ برگه نقاشی و چهار هزار و ۶۷۳ پویش معرفی کتب رضوی در سایت جشنواره ثبت شد؛ همچنین کودکان و نوجوانان در زمینه قصه‌گویی هم مشارکت چشمگیری داشتند و تعداد یک هزار و ۴۱۷ ویدئو قصه گویی تحویل دبیرخانه جشنواره شد.
او تعداد اثر ثبت شده در سایت جشنواره و در بخش تولید آثار هنری (انیمیشن، خوشنویسی، فیلم کوتاه و … ) را ۹۴۰ اثر عنوان کرد و توضیح داد: در این جشنواره سعی شد از توانایی و استعداد اقشار مختلف جامعه استفاده شود بطوریکه در بخش شعرسرایی برای شاعران و کسانی که ذوق و استعداد شعرسرایی داشتند تعداد یک هزار و ۱۳۶ مشارکت در جشنواره ثبت شد.
حسنی‌خوانسار با اشاره به اینکه در بخش آزمون‌های چندگزینه‌ای هم ۲۲ هزار و ۲۰۰ مشارکت در استان داشتیم، گفت: از شیوه های دیگر مسابقه می‌توان به بخش داستان کوتاه، دلنوشته و متن ادبی اشاره کرد که در این شیوه از مسابقه ۲ هزار و ۱۹۰ مشارکت ثبت شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه در ادامه گفت : یکی از ویژگی های مثبت استان مشارکت همه اقشار و مذاهب در این جشنواره بود به عنوان نمونه در شهرستان دالاهو که دارای تنوع قومی و مذهبی است بیش از سه هزار و ۸۰۰ مشارکت داشتیم که نسبت به جمعیت و تعداد کتابخانه ها در آن شهرستان آمار قابل توجهی است.

او اضافه کرد: جشنواره امسال به صورت الکترونیکی برگزار شد و تنها برای مشارکت زندانیان به دلیل عدم دسترسی به اینترنت آزمون به صورت مکتوب برگزار شد و حدود ۸۰۰ نفر از زندانیان در این جشنواره شرکت داشتند.

  • نویسنده : محمد فرجی
  • منبع خبر : روابط عمومی