معاون بهبود تولیدات دامی استان کرمانشاه گفت: براساس پیش‌بینی‌ها ظرفیت تولید تخم‌مرغ در استان امسال افزایش می‌یابد و به ۱۳ هزار و ۵۰۰ تن می‌رسد. به گزارش نسیم کرمانشاه به نقل از تسنیم؛ بهرام خانی با اشاره به اینکه استان کرمانشاه ۲۶ واحد پرورش مرغ تخم‌گذار با ظرفیت یک میلیون و ۱۶۰ هزار قطعه دارد […]

معاون بهبود تولیدات دامی استان کرمانشاه گفت: براساس پیش‌بینی‌ها ظرفیت تولید تخم‌مرغ در استان امسال افزایش می‌یابد و به ۱۳ هزار و ۵۰۰ تن می‌رسد.

به گزارش نسیم کرمانشاه به نقل از تسنیم؛ بهرام خانی با اشاره به اینکه استان کرمانشاه ۲۶ واحد پرورش مرغ تخم‌گذار با ظرفیت یک میلیون و ۱۶۰ هزار قطعه دارد اظهار داشت: سالانه ۱۲ هزار تن تخم‌مرغ در استان تولید می‌شود و پیش‌بینی تولید برای امسال ۱۳ هزار و ۵۰۰ تن است.
وی با اشاره به اینکه مصرف سالانه تخم‌مرغ در استان بیش از ۲۰ هزار تن است عنوان کرد: تخم‌مرغ مورد نیاز از استان‌هایی که تولید بیشتری دارند وارد می‌شود.
خانی گفت: امید داریم با برنامه‌های جهاد کشاورزی در زمینه سرمایه‌گذاری برای واحد‌های مرغ تخم‌گذار دارد در سال ۱۴۰۰ حداقل ۳ تا ۴ هزار تن از ظرفیت تولیدی تأمین شود و تأمین ‌کننده نیاز استان باشیم.
وی افزود: جهاد کشاورزی با هماهنگی اتحادیه مرغ تخم‌گذار و واحد‌های تولیدی فعال برای تأمین تخم‌مرغ مورد نیاز بر مبنای نرخ مصوب همکاری می‌کنند و جلساتی برگزار شده که مکان مناسب برای عرضه مستقیم تولید در اختیار واحدها قرار گیرد و قیمت مصوب نیز رعایت شود.
خانی عنوان کرد: هر کیلو تخم‌مرغ در مرغداری ۱۲ هزار تومان، خرده‌فروشی ۱۴ هزار و ۵۰۰ تومان و به صورت شانه‌ای ۲۷ هزار تومان در مرغداری و ۲۹ هزار تومان در خرده‌فروشی عرضه می‌شود.