مشاور شهردار کرمانشاه در سرمایه گذاری گفت: طراحی سازه ای و فنی پروژه تله کابین کرمانشاه بر اساس استانداردهای جهانی است. به گزارش نسیم کرمانشاه به نقل از مرکز اطلاع رسانی روابط عمومی شهرداری کرمانشاه، وحید شامبیاتی ظهر امروز در نشست خبری پیرامون مباحث مطرحی پروژه تله کابین کرمانشاه در شورای فنی استان با اشاره […]
مشاور شهردار کرمانشاه در سرمایه گذاری گفت: طراحی سازه ای و فنی پروژه تله کابین کرمانشاه بر اساس استانداردهای جهانی است.
به گزارش نسیم کرمانشاه به نقل از مرکز اطلاع رسانی روابط عمومی شهرداری کرمانشاه، وحید شامبیاتی ظهر امروز در نشست خبری پیرامون مباحث مطرحی پروژه تله کابین کرمانشاه در شورای فنی استان با اشاره به کلیت کار این پروژه بر اساس استانداردهای جهانی، اظهار کرد: طراحی و محاسبات خط تله کابین کرمانشاه بر اساس استانداردهای جهانی انجام شده و کد تاییدیه آن در سایت جهانی به ثبت رسیده است.
وی افزود: شرکت اشکوفر اتریش که یک شرکت قدَر در این زمینه در سطح بین المللی است که استانداردهای لحاظ شده در این پروژه را تایید کرده است.
مشاور شهردار کرمانشاه در امور سرمایه گذاری به مباحث مطرح شده اداره استاندارد استان در خصوص عدم انطباق پروژه بر اساس استاندارد ها اشاره کرد و گفت: پروژه تله کابین کرمانشاه با توجه به محاسبات زمین و خاک منطقه با نرم افزارهای تخصصی سازه ای طراحی و آنالیز شده و تمام محاسبات نیز برای این اداره ارسال شده است.
شامبیاتی با اشاره به گزارش اداره استاندارد استان در خصوص وجود ۲۰۰ مورد ایراد اجرایی در پروژه تله کابین کرمانشاه، بیان کرد: خط تله کابین بر اساس مستنداتی که به این اداره ارائه شده، شامل ۲۳ هزار قطعه اجرایی است.
وی با بیان اینکه خوشبختانه این ایرادات، مشکلات فنی و مهندسی نبوده که امنیت پروژه را به خطر بیندازد، تصریح کرد: این ایرادات مطرحی تنها مشکلات قطعه بود که اکثراً به دلیل عدم انطباق جوش بوده و به راحتی رفع شده است.
شامبیاتی با تاکید بر اینکه به دقت استانداردهای جهانی در اجرای این پروژه رعایت می شود، بیان کرد: تاییدیه آزمایش بتن ریزی در پروژه تله کابین کرمانشاه آزمایشگاه مکانیک خاک برای سنجش میزان مقاومت هر پایه است.
وی تصریح کرد: بازرسی بعد از نصب آرماتور ها و قبل از بتن ریزی پایه ها انجام می شود که در صورت وجود هر گونه مشکل بتنریزی ریزی صورت نمیگیرد و حتی اگر بعد از بتن ریزی، آزمایشگاه مکانیک خاک مقاومت بتن را تایید نکند آن را تخریب می کنیم.
مشاور شهردار کرمانشاه در امور سرمایه گذاری با گلایه مندی از سازمان استاندارد، گفت: با توجه به وعده راه اندازی خط تله کابین به همشهریان و استاندار کرمانشاه در سال جاری، هم اکنون ۱۰ روز از درخواست برای بازرسی سازمان استاندارد از ایستگاه تیک آف هستیم که متاسفانه تاکنون صورت نگرفته است.
شامبیاتی با بیان اینکه در هر پروژهای درصدی از خطا و اشکالات وجود دارد، افزود: حتی اگر ایرادات پروژه تلهکابین کرمانشاه به ۵۰۰ مورد برسد در مجموع ایراد این پروژه ۲.۷ درصد می شود که یعنی بیش از ۹۷ درصد پروژه هیچ مشکلی ندارد.
وی با تاکید بر اینکه ایرادات گفته شده در هر مرحله از بازرسی و نظارت اداره استاندارد برطرف شده است، ادامه داد: بدون تاییدیه بازرسی سازمان استاندارد در یک مرحله، کار را در مرحله بعد شروع نمی کنیم و باید سازمان استاندارد برای دیدن و مطرح کردن ایرادات و اشکالات بر روند اجرای پروژه نظارت کند.
شامبیاتی به استانداردهای موجود اشاره کرد و گفت: استانداردهای جهانی شامل ۲۰۰ مورد است که متاسفانه این تعداد در کشورمان به ۲۳ مورد می رسد و همین امر باعث می شود بازرسین سازمان استاندارد با بسیاری از موارد تله کابین آشنایی نداشته باشند.
وی با اشاره به تاریخ آخرین بازدید اداره استاندارد از پروژه تله کابین کرمانشاه، اظهار کرد: آخرین بازدید این اداره در تاریخ ۲۰ آبان ماه سال جاری و بعد از ساخت سه پایه از پایه های این پروژه بوده که کل این پایه ها ۱۲۰ قطعه اتصالی داشته است.
به گفته مشاور شهردار کرمانشاه در امور تلهکابین، در حال حاضر حدود ۷۰ درصد از پایه های این پروژه ساخته شده و از این تعداد حدود ۶۰ درصد آن نصب شده است.
شامبیاتی از پیشرفت ۴۰ درصدی پروژه تله کابین کرمانشاه خبر داد و گفت: اجرای این پروژه را در چند جبهه پیش می بریم که یکی از این جبهه ها بحث ساخت پایه ها است و هم اکنون پیشرفت خوبی دارد.
وی با بیان اینکه این پروژه شامل ۱۱ پایه می شود، تاکید کرد: پایه شماره هشت پروژه تله کابین کرمانشاه یکی از بزرگترین پایههای تلهکابین در سطح کشور است.
Wednesday, 9 October , 2024